Tor Erik Jørgensen er Årets Markedsanalytiker

Vi i Opinion er stolte og glade over at kollega Tor Erik Steine Jørgensen, partner og direktør i Opinion, i går kveld fortjent fikk hedersprisen “Årets Markedsanalytiker”. Prisen ble utdelt av styreleder i Analyseforeningen Fred Selnes, på Markedsanalysens dag.

 

Prisen «Årets Markedsanalytiker» deles ut til en person som er aktiv i en profesjon hvor utøvende markedsanalytisk virksomhet står sentralt. Prisvinneren må aktivt fremme kjennskap, forståelse og bruk av markedsanalyse.

 

Juryen begrunner sitt valg blant annet med følgende:

 

“Tor Erik har vært en sentral bidragsyter i utviklingen av markedsanalysefaget i Norge gjennom de siste 15 årene – og blant de aller første som begynte å bruke betegnelsen “innsikt” om det som leveres og brukes av kunder i utviklingen av bedre produkter, tjenester og kommunikasjon. Dette har ført ham inn som strategisk rådgiver for en rekke av Norges største merkevareeiere det siste tiåret. Han har også vært en pionèr innenfor bruk av film og bilde i formidling av innsikt og markedsanalyse.

 

Tor Erik har i tillegg vært med på flere sentrale oppstarter innen bransjen; selskaper som ResearchLab og OnLive Research er to eksempler på selskaper han har vært med å prege fra skapelsen.”

 

For oss i Opinion er det stor stas å få bekreftet det vi jo egentlig har visst lenge: Tor Erik er en fremragende representant for selskapet og for bransjen, og vi er takknemlige og glade for at juryen har anerkjent dette. Og vil legge til for egen del at han er en feiende flott fyr.