Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Forbrukertilliten øker til 10,4 poeng i april, opp 1,2 poeng fra mars. Vi må tilbake til juni 2011 for å finne tilsvarende tro på økonomien.

 

- Etter en lengre periode med negativ forbrukertillit, vendte framtidstroen tilbake i juni i fjor. I snart et år har det vært flere optimister enn pessimister, sier Henrik Høidahl, seniorrådgiver i Opinion.

 

Det er nordmenns tro på arbeidsmarkedet som i størst grad påvirker tillitsindeksen for april.

 

- Det er flere som tror at arbeidsledigheten vil være lavere enn høyere om 12 måneder. Flere tror også at norsk økonomi vil bli bedre enn dårligere i denne perioden, sier Høidahl.

 

Målingen er gjennomført i perioden 4. – 11. april. Neste måling kommer 26. mai.

 

Forbrukertillitsindeksen (CCI) er et gjennomsnitt av forbrukernes forventninger til egen og landets økonomi, arbeidsledigheten og deres muligheter til å spare de kommende 12 månedene.

 

Les mer: Norsk Forbrukermeter april 2017

 

Se også tidligere undersøkelser fra 2017:

Sharing is caring: Del artikkelen med andre!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Få vårt månedlige nyhetsbrev

Trender, analyser, aktuelle tall og gratis temarapporter.

Legg igjen en kommentar