Fra januar til februar faller forbrukertillitsindeksen (CCI) med 4,1 poeng og er nå på 9,1 poeng. Det er svekket tillit til landets økonomi og arbeidsmarkedet som trekker ned.

 

I januar var endringen stikk motsatt, med styrket tro på både landets økonomi og arbeidsmarkedet.

 

- Vi kan ikke si noe om en fallende tendens. Det er snarere slik at vi det siste halvåret har sett en sterkere tro på landets økonomi og arbeidsmarkedet, sier Henrik Høidahl, seniorrådgiver i Opinion.

 

Målingen er gjennomført i perioden 6. – 12. februar. Neste måling kommer 23. mars.

 

Forbrukertillitsindeksen (CCI) er et gjennomsnitt av forbrukernes forventninger til egen og landets økonomi, arbeidsledigheten og deres muligheter til å spare de kommende 12 månedene.

 

Les mer: Forbrukertillitsindeksen 23. februar 2018

 

Tidligere målinger:

Sharing is caring: Del artikkelen med andre!

Få vårt månedlige nyhetsbrev

Trender, analyser, aktuelle tall og gratis temarapporter.