Vi inviterer til gratis frokostseminar torsdag 22.mars fra klokken 08:30 - 10:15 i våre lokaler på Vulkan. Meld deg på her.

Nevrovitenskap har vært «hot» i analysebransjen noen år. Det handler om å avdekke og måle hva som faktisk skjer i hjernen til en forbruker når de blir utsatt for stimuli som f.eks. reklame, pakningsdesign eller emosjonelle budskap. Vi gir deg en praktisk innføring i mulighetene som finnes, byr på et konkret og ferskt case fra norsk dagligvarebransje, og ikke minst: Besøk av Thom Noble fra britiske Neurostrata, et av de virkelig førende miljøene innen faget. 

 

Her er programmet:

08:00 - 08:30 
Registrering og frokost


08:30 - 08:55
On neuroscience (Keynote)
 
Thom Noble, founder of NeuroStrata, an independent advisory and consultancy business, specializing in neuro-metric, bio-sensory and implicit techniques. 
 
Thom will talk about the role of emotions and unconscious processes in purchasing, what we know about consumer behaviour and decision-making, and how neuroscience can reveal insights behind behaviours.

Thom’s career in international brand marketing and business consultancy has involved senior roles in FMCG, Media, Entertainment, Leisure & Technology.  He’s worked at GSK, Diageo and Disney and advised many others including Universal Studios, Unilever, PepsiCo, Red Bull & Tesco. 

As a pioneer in the emerging field, he is credited with co-launching the world’s first dedicated neuromarketing brand consultancy. He has spent much of the past 15 years collaborating with neuroscientists, technologists, researchers & marketers around the globe, developing new ways of evaluating branding & creativity to garner deeper insights and optimize effectiveness.

Thom’s latest ventures, NeuroStrata and CloudArmy Inc. are dedicated to helping brand owners, insight businesses & creative agencies adopt, adapt and improve the application of science-led research techniques to marketing.


08:55 - 09:15 
Rasjonelle beslutningstakere? Glem det. 

Sunneva Kilsti, seniorrådgiver og kvalitativ spesialist i Opinion 
 
Forbrukerne er som andre mennesker – emosjonelle og irrasjonelle. Det store paradigmeskiftet innen atferdsøkonomi har snudd opp ned på alt fra psykologi til økonomi og markedsføring. I dette innlegget lar vi oss inspirere to Nobelprisvinnere i økonomi og en markedsføringsrebell; Kahneman, Thaler og Sharp.


09:15 - 09:30 
”Opinion Neuro Task Force”
 
Ola Gaute Aas Askheim (seniorrådgiver og prosjektansvarlig), Tove Botnen (konsulent) og Vegard Tveito (konsulent) 
 
Opinion har tatt initiativet til å introdusere markedets mest brukervennlige løsninger innenfor neurovitenskapelige målinger for norske markedsførere og kommunikatører.  Prosjektgruppen samtaler om våre konkrete planer.


09:30 - 10:15
 
Presentasjon av testresultater for ‘Noisy’ 
Thom Noble, NeuroStrata & Ola Gaute Aas Askheim, Opinion 
 
I samarbeid med TINE har vi analysert ny emballasje og emballasjedekor for Noisy ved hjelp av neurovitenskapelige analyseteknikker, og resultatene fra testen får du her!
 
Vi har undersøkt i hvilken grad dagens og ny emballasje står ut i kjøleskapet i butikken, hvorvidt kundene klarer å finne igjen ny emballasje i hyllene og i hvor sterk grad produktet gjennom emballasje og dekor klarer å knytte emosjonelle bånd til forbruker.
 
Og vi har selvsagt sett på hvilke ytterligere forbedringsmuligheter ny Noisy-design har.
Presentasjonen holdes på engelsk.

Her kan du melde deg på til seminaret.

Sharing is caring: Del artikkelen med andre!

Få vårt månedlige nyhetsbrev

Trender, analyser, aktuelle tall og gratis temarapporter.

Legg igjen en kommentar