Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Vi inviterer til gratis frokostseminar torsdag 22.mars fra klokken 08:30 - 10:15 i våre lokaler på Vulkan. Meld deg på her.

Nevrovitenskap har vært «hot» i analysebransjen noen år. Det handler om å avdekke og måle hva som faktisk skjer i hjernen til en forbruker når de blir utsatt for stimuli som f.eks. reklame, pakningsdesign eller emosjonelle budskap. Vi gir deg en praktisk innføring i mulighetene som finnes, byr på et konkret og ferskt case fra norsk dagligvarebransje, og ikke minst: Besøk av Thom Noble fra britiske Neurostrata, et av de virkelig førende miljøene innen faget. 

 

Her er programmet:

08:00 - 08:30 
Registrering og frokost


08:30 - 08:55
On neuroscience (Keynote)
 
Thom Noble, founder of NeuroStrata, an independent advisory and consultancy business, specializing in neuro-metric, bio-sensory and implicit techniques. 
 
Thom will talk about the role of emotions and unconscious processes in purchasing, what we know about consumer behaviour and decision-making, and how neuroscience can reveal insights behind behaviours.

Thom’s career in international brand marketing and business consultancy has involved senior roles in FMCG, Media, Entertainment, Leisure & Technology.  He’s worked at GSK, Diageo and Disney and advised many others including Universal Studios, Unilever, PepsiCo, Red Bull & Tesco. 

As a pioneer in the emerging field, he is credited with co-launching the world’s first dedicated neuromarketing brand consultancy. He has spent much of the past 15 years collaborating with neuroscientists, technologists, researchers & marketers around the globe, developing new ways of evaluating branding & creativity to garner deeper insights and optimize effectiveness.

Thom’s latest ventures, NeuroStrata and CloudArmy Inc. are dedicated to helping brand owners, insight businesses & creative agencies adopt, adapt and improve the application of science-led research techniques to marketing.


08:55 - 09:15 
Rasjonelle beslutningstakere? Glem det. 

Sunneva Kilsti, seniorrådgiver og kvalitativ spesialist i Opinion 
 
Forbrukerne er som andre mennesker – emosjonelle og irrasjonelle. Det store paradigmeskiftet innen atferdsøkonomi har snudd opp ned på alt fra psykologi til økonomi og markedsføring. I dette innlegget lar vi oss inspirere to Nobelprisvinnere i økonomi og en markedsføringsrebell; Kahneman, Thaler og Sharp.


09:15 - 09:30 
”Opinion Neuro Task Force”
 
Ola Gaute Aas Askheim (seniorrådgiver og prosjektansvarlig), Tove Botnen (konsulent) og Vegard Tveito (konsulent) 
 
Opinion har tatt initiativet til å introdusere markedets mest brukervennlige løsninger innenfor neurovitenskapelige målinger for norske markedsførere og kommunikatører.  Prosjektgruppen samtaler om våre konkrete planer.


09:30 - 10:15
 
Presentasjon av testresultater for ‘Noisy’ 
Thom Noble, NeuroStrata & Ola Gaute Aas Askheim, Opinion 
 
I samarbeid med TINE har vi analysert ny emballasje og emballasjedekor for Noisy ved hjelp av neurovitenskapelige analyseteknikker, og resultatene fra testen får du her!
 
Vi har undersøkt i hvilken grad dagens og ny emballasje står ut i kjøleskapet i butikken, hvorvidt kundene klarer å finne igjen ny emballasje i hyllene og i hvor sterk grad produktet gjennom emballasje og dekor klarer å knytte emosjonelle bånd til forbruker.
 
Og vi har selvsagt sett på hvilke ytterligere forbedringsmuligheter ny Noisy-design har.
Presentasjonen holdes på engelsk.

Her kan du melde deg på til seminaret.

Sharing is caring: Del artikkelen med andre!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Få vårt månedlige nyhetsbrev

Trender, analyser, aktuelle tall og gratis temarapporter.

Legg igjen en kommentar