Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Forbrukertilliten øker for andre måned på rad, om enn ganske beskjedent fra april til mai.

 

Den samlede forbrukertillitsindeksen (CCI) er nå på 10,6 poeng – opp fra 9,8 i april og 8,7 i mars.

 

- Meldinger om en god norsk økonomi, lav arbeidsledighet og økt oljepris har bidratt til at troen på landets økonomi har blitt stadig sterkere utover våren, sier Henrik Høidahl, seniorrådgiver i Opinion.

 

For femte måned på rad er det flere som tror at norsk økonomi blir bedre enn dårligere fremover.

 

 

Målingen er gjennomført i perioden 7. – 14. mai. Neste måling kommer 29. juni.

 

Forbrukertillitsindeksen (CCI) er et gjennomsnitt av forbrukernes forventninger til egen og landets økonomi, arbeidsledigheten og deres muligheter til å spare de kommende 12 månedene.

 

Tidligere målinger:

Sharing is caring: Del artikkelen med andre!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Få vårt månedlige nyhetsbrev

Trender, analyser, aktuelle tall og gratis temarapporter.