Forbrukertilliten øker for andre måned på rad, om enn ganske beskjedent fra april til mai.

 

Den samlede forbrukertillitsindeksen (CCI) er nå på 10,6 poeng – opp fra 9,8 i april og 8,7 i mars.

 

- Meldinger om en god norsk økonomi, lav arbeidsledighet og økt oljepris har bidratt til at troen på landets økonomi har blitt stadig sterkere utover våren, sier Henrik Høidahl, seniorrådgiver i Opinion.

 

For femte måned på rad er det flere som tror at norsk økonomi blir bedre enn dårligere fremover.

 

 

Målingen er gjennomført i perioden 7. – 14. mai. Neste måling kommer 29. juni.

 

Forbrukertillitsindeksen (CCI) er et gjennomsnitt av forbrukernes forventninger til egen og landets økonomi, arbeidsledigheten og deres muligheter til å spare de kommende 12 månedene.

 

Tidligere målinger:

Sharing is caring: Del artikkelen med andre!

Få vårt månedlige nyhetsbrev

Trender, analyser, aktuelle tall og gratis temarapporter.