VELKOMMEN TIL OPINIONS SEMINAR OM

CONSUMER STORIES

2019-2021

Torsdag 14.2.2019 kl 09.00 til 11.30 på Vulkan Arena.

 Pris 750 pr person.

Et par effektive timer med toppnavn på scenen og helt ferske fakta og innsikt om de nye historiene som vil forme det norske folk og den norske forbruker.

Trender og tillit!

Vil inviterer til en formiddag med inspirasjon og innsikt den 14. februar. Vi lanserer ferke funn og ny innsikt fra vår årlige Consumer Stories trendrapport og byr på faglige innslag fra øverste hylle. Dette bør du få med deg dersom du er opptatt av ny innsikt for å forstå hva som vil prege det norske folk og forbrukeres atferd og forventninger de nærmeste årene. Les videre for å se programmet.

Hvordan gjenskape tillii til merkevarer? Innsikt fra britisk forfatter og trendanalytiker.

Britiske og UK-baserte Sean Pillot de Chenecey i Brand Positive har som konsulent og analytiker i over 20 år reist rundt i hele verden på oppdrag fra globale merkevarer og organisasjoner for å komme under huden på forbrukeratferd og trendene som former folk. Han er en mye brukt foredragsholder på konferanser rundt i verden, og står nå bak en av verdens mestselgende businessbøker i høst, «The Post-Truth Business». En ny bok om innovasjon er på vei neste år. Han kommer til oss for å snakke om hvordan bygge tillit med kunder, forbrukere og borgere i en verden preget av det motsatte. 

Alle stoler på NRK, men hvordan har de holdt på tilliten? NRK-sjefen gir sitt syn på det.

Thor Gjermund Eriksen er Kringkastingsssjef i NRK og en sentral person i utviklingen av den norske medie- og presseverden gjennom mange år som leder i Amedia, Dagbladet og selvsagt NRK. Han kommer til oss for å snakke om betydningen av tillit, og hvordan NRK forvalter den unikt store tillitskapitalen de har i det norske folket. Her er det mye å lære for alle som er opptatt av å holde seg relevant og moderne, samtidig som man beholder troverdighet og ikke kompromisser med sine kjerneverdier. (foto: Ole Kaland)

Hvem bør komme?

Seminaret vil være nyttig for alle som jobber mot den norske forbruker og samfunnsborger og vil forstå hva som former deres holdninger, verdier og atferd de nærmeste årene. Vi legger vekt på dokumentasjon og solide analyser som faktisk er relevante for norske forhold..

Ekstra aktuelt er det nok om jobber innenfor kommunikasjon, innovasjon, detaljhandel, medlemsorganisasjoner og NGO´s, marketing og merkevare. Men også offentlige virksomheter med utadrettet brukerfokus har hatt stor nytte av å delta. Noe av det du vil få vite mer om:

Programmet

0830-0900

Registrering og lett frokost. Sjekk ut trendmessen.

0900-1000

«The Post-Truth Business». Sean Pillot de Chenecey, forfatter og trendanalytiker i Brand Positive (UK/globalt).

«Hvem og hva påvirker norske forbrukere». Fersk innsikt fra et spennende analyseprosjekt. Sunneva Kilsti, seniorkonsulent i Opinion.

1000-1020

Pause med utforsking av trendmessen.

1020-1130

«Forvaltning av NRK´s tillitskapital i det norske samfunn». Thor Gjermund Eriksen, Kringkastingssjef NRK.

De 10 viktigste nye innsikter og trender for 2019-2021. Ferske resultater fra Consumer Stories rapporten presenteres av Ole Petter Nyhaug, Opinion

Stedet

Vulkan Arena ligger vegg-i-vegg med Mathallen på Vulkan-området mellom Maridalsveien og Grünerløkka. Vi holder også til her på Vulkan, og gleder oss til å ønske deg velkommen til vårt nabolag.

Rapporten

Seminaret markerer lanseringen av den store årlige trendrapporten Consumer Stories. Den er basert på omfattende kvantitativ og kvalitativ innsikt fra våre ferske studier. 

Rapporten er stappfull av tall, fakta, innsikt, trender og inspirasjon. Men først og fremst: Analyser av hva det betyr for deg i en norsk kontekst.

Norges mest brukte forbrukertrendrapport er tilgjengelig for kjøp på seminaret i både fysisk og digital form. Du får den med deg hjem med en gang (eller på mail samme dag).

Pris for deltagere på seminaret: 6.500

Pris etter seminaret: 7.300

Du kan også forhåndsbestille til samme pris som for seminardeltagerne om du selv ikke kan komme (prisen gjelder bestillinger mottatt t.o.m. 14.2). Send bare en mail til oss: efo@opinion.no

Trendmessen

For tredje året på rad byr vi på eksempler, produkter og representanter for fremtiden på vår lille trendmesse under seminaret. Dette er de som kan vise deg det nye, spennende og kule i praksis. Hands-on med ny teknologi, ny mat og interessante produkter og folk.

Dette skjer i ankomst- og mingleområdet i Pokalen Sportspub, i første etasje under Vulkan Arena.