ARRANGEMENTET ER

CONSUMER STORIES

2018-2020

Onsdag 14.2.2018 kl 09.00 til 11.15 på Vulkan Arena.

 Pris 750 pr person.

To effektive timer med helt ferske fakta og innsikt om de nye historiene som vil forme den norske forbruker.

Takk for gjennomført arrangement!

Nesten 300 av våre kjæreste kunder og forbindelser fylte Vulkan Arena til en formiddag med inspirasjon og innsikt den 14. februar. De fikk oppleve innlegg fra oss og våre inviterte gjester, panelsamtale med engasjerte «millennials» og hands-on møte med det siste nye på vår lille trendmesse. 

Seminaret var en lansering av årets nye trendrapport Consumer Stories 2018-2020. Den kan du bestille her. 

Hvem bør komme?

Seminaret vil være nyttig for alle som jobber mot den norske forbruker og den norske samfunnsborger og trenger å forstå hva som former deres holdninger, verdier og atferd de nærmeste årene. Vi legger vekt på dokumentasjon og solide analyser, gjennomført i Norge og faktisk relevant for norske forhold..

Ekstra aktuelt er det nok om jobber innenfor kommunikasjon, innovasjon, detaljhandel, marketing og merkevare. Noe av det du vil få vite mer om:

  • Sosiale medier og netthandel i endring: De unge, og etterhvert vi andre, er på vei i en ny retning.
  • Hva betyr #metoo og #woke for deg som skal kommunisere med norske forbrukere?
  • Slutten på A4-familien? Vi avdekker nye livsstiler i emning blant nordmenn.
  • Folk ønsker seg en ny måte å engasjere seg med virksomheter og produkter: Hva betyr det for kommunikasjon, pris, salgskanaler?
  • Hvorfor god stemning blir nøkkelord i kommunikasjon, handel og markedsføring.

Programmet

0830-0900

Registrering og lett frokost.

0900-0940

Netthandel i vekst: Ny teknologi og nye muligheter. Alexander Haneng, direktør for digital innovasjon i Posten og Bring.

Møt «Millennials»: Den bevisste generasjon og det nye ungdomsopprøret? Panelsamtale ledes av Ola Gaute Aas Askheim, Opinion.

0940-1000

Pause med utforsking av trendmesse

1000-1115

Lokalt, verdibevisst og privat: Forbrukerne tar kontroll. Ina von Türow, gründer av FNDR

De 10 viktigste nye innsikter og trender for 2018-2020. Ferske resultater fra Consumer Stories rapporten presenteres av Ole Petter Nyhaug, Opinion

Stedet

Vulkan Arena ligger vegg-i-vegg med Mathallen på Vulkan-området mellom Maridalsveien og Grünerløkka. Vi bor også her, og gleder oss til å ønske deg velkommen til vårt nabolag.

Rapporten

Seminaret markerer lanseringen av den store årlige trendrapporten Consumer Stories. Den er basert på omfattende kvantitativ og kvalitativ innsikt fra våre ferske studier. 

Rapporten er stappfull av tall, fakta, innsikt, trender og inspirasjon. Men først og fremst: Analyser av hva det betyr for deg i en norsk kontekst.

Norges mest brukte forbrukertrendrapport er tilgjengelig for kjøp på seminaret i både fysisk og digital form. Du får den med deg hjem med en gang.

Pris for deltagere på seminaret: 6.500

Pris etter seminaret: 7.300

Du kan også forhåndsbestille til samme pris som for seminardeltagerne om du heller vil det. Send bare en mail til oss: efo@opinion.no

Trendmessen

For tredje året på rad har vi invitert representanter for fremtiden til vår lille trendmesse under seminaret: Dette er de som kan vise deg det nye, spennende og kule i praksis. Hands-on med ny teknologi, ny mat og interessante idéer.

Dette skjer i ankomst- og mingleområdet i Pokalen Sportspub, i første etasje under Vulkan Arena.