Frokostseminar

Gratis frokostseminar hver måned

Alltid hos oss på Vulkan. Nytt tema hver gang. Husk å melde dere på tidlig, de fylles som regel opp.

24

MAI

Verktøy for moderne branding og posisjonering

Hvordan posisjonere bedriften og produktet optimalt i markedet? Hvordan skaffe relevant innsikt for posisjonering? Et evig aktuelt, men også brennhett tema i dagens konkurranseutsatte marked. Vi får blant annet besøk av Fredrik Berggren fra vår partner Insight Distillery i Sverige, som sammen med våre egne eksperter presenterer konkrete cases og analyseverktøy for moderne posisjonering av produkter og merkevarer. Du får blant annet cases innen kategoriene økologisk mat, dagligvare og bensinstasjon, og oppdatering på siste tenkning og trender innen posisjonering. 

X

AUG

PAUSE I JUNI OG JULI. TEMAER OG DATOER FOR HØSTENS SEMINARER LEGGES UT I AUGUST!

Følg med, følg med! Vi garanterer at det blir spennende.

Gikk du glipp av disse? Her er referat fra tidligere seminarer

26

APR

De siste "hotte" trendene innen forbruker- og markedsanalyse

Verden snurrer stadig raskere og mange av oss som er opptatt av å forstå forbrukeratferd føler frustrasjon over å ikke ha tid til å følge med på alt. Men fortvil ikke, vi er her for å holde deg oppdatert om hva som skjer innen metode og markedsanalyse! Vi forteller deg om hvilke 10 trender som gjelder akkurat nå, og hvorfor dette er viktig for deg som bruker av markedsanalyse. Vi vil også dele resultater og erfaringer fra vår egen XP-Dag (eksperimentdag), der vi sist høst testet 10 nye metoder og teknologier. Velkommen.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

22

MAR

Neuroscience: Bli med på reise inn i forbrukerens hjerne

Nevrovitenskap har vært «hot» i analysebransjen noen år. Det handler om å avdekke og måle hva som faktisk skjer i hjernen til en forbruker når de blir utsatt for stimuli som f.eks. reklame, pakningsdesign eller emosjonelle budskap. Vi gir deg en praktisk innføring i mulighetene som finnes, byr på et konkret og ferskt case fra norsk dagligvarebransje, og ikke minst: Besøk av Thom Noble fra britiske Eurostrata, et av de virkelig førende miljøene innen faget. Denne bør du få med deg!

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

14

FEB

Årets store trendseminar: Consumer Stories 2018-2020

Det er tid for vårt populære og alltid fullbookede årlige trendseminar. Få oppdateringer på hvor forbrukerne er på vei (i år kan vi love noen overraskende funn og endringer). Hør interessante gjesteforedragsholdere, og opplev vår eksklusive trendmesse der du som den første i gjengen kan ta og føle på noe av det nyeste og hotteste vi kunne finne fra den store verden.

Her er programmet og mer informasjon om seminaret.

14

des

Reisen til julestemningen: Norsk juleindeks og førjulsstemning

Sammen med Matprat står Opinion bak et av analysebransjens mest prisbelønte prosjekter: Norsk Juleindeks tar gjennom desember daglig pulsen på det norske folks julestemning, og mange andre sider ved norsk julefeiring. Bli med vår egen adm dir John Lauring Pedersen på Reisen til Julestemningen hos Opinion. Vi garanterer at du forlater Vulkan i bedre stemning enn da du kom! Her er programmet.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

16

nov

Spisetrender: Hva vil nordmenn spise og hvordan vil de handle?

Opinion setter i gang et stort innsikts- og trendprosjekt for å fange nordmenns handle- og spisevaner løpende gjennom året. Vi retter fokus mot både dagligvare, servering og KBS-markedet. I dag får du en smakebit av fersk innsikt om hva som er viktig for norske forbrukere i dag og i nærmeste fremtid når de skal velge hva de legger på tallerkenen eller fyller i glasset. I tillegg får du presentert prosjektet og hvilke muligheter det kan gi for deg. Vi kan også love noen småkontroversielle og kanskje provoserende overraskelser.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

19

okt

Etnografi: Kom tettere på forbrukeren i deres egen verden

Opinion er ledende på etnografisk research i Norge og vi gir deg en inspirerende innføring i hvilke fantastiske muligheter den etnografiske verktøykassa kan gi virksomheten din enten du jobber privat eller offentlig, med produkter eller med kommunikasjon, analogt eller digitalt.  Vi deler spennende erfaringer fra en rekke bransjer og problemstillinger og garanterer at du vil gå fra dette frokostseminaret med en opplevelse av at det finnes flere muligheter til innsikt enn du var klar over.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

21

sep

Raskere, billigere, bedre og tettere på: Fremtidens løsning for kundeinnsikt.

«Insight communities» er den raskest voksende metoden inne kundeanalyse internasjonalt. Den svarer på behovet for raskere, rimeligere og mer fleksible og involverende metoder. Opinion har i mange år vært ledende i Skandinavia. Sammen Storbritannias ledende, våre venner i Join the Dots, forteller vi deg om de nyeste mulighetene, de beste kundecasene og hva det egner seg til.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

21

jun

Optimismen er tilbake: Hvor går forbrukertilliten?

Hver måned i over ti år har Opinion kartlagt forbrukertilliten i befolkningen gjennom Consumer Confidence Index (CCI). Den har vist seg å være en svært presis indikator på kommende forbruk i norske husholdninger. DNB, NRK og våre egne folk forteller hva vi kan forvente av norske forbrukere, og hvordan de ser på egen og landets økonomi fremover.

Få oppsummering av seminaret her.

23

mai

ICE skapte bølger i mobilbransjen med avansert innsikt

Lær hvordan avanserte analysemetoder som Conjoint kan brukes til å optimalisere et produkts attraktivitet før lansering. Vi viser hvordan metoden fungerer i praksis med eksempel på hvordan mobiloperatøren ICE lyktes med å treffe blink med nye tjenester.

Få oppsummering av seminaret her.

20

apr

Fra YOLO til FOMO: Slik er unge jenters digitale univers

Opinion og Blogg.no har bygget Norges største løpende jentepanel, SHER, med 800 representanter for de mest innflytelsesrike forbrukerne i den digitale verden: Unge  jenter. Gjennom stemmen til Sher-jentene får du innsikt i hvordan unge jenter bruker digitale medier, hva slags innhold engasjerer dem og hvordan de best engasjeres gjennom reklame, tillit, sosiale medier og relasjoner.

Få oppsummering av seminaret her.