Frokostseminar

Gratis frokostseminar hver måned

Alltid hos oss på Vulkan. Nytt tema hver gang. Husk å melde dere på tidlig, de fylles som regel opp.

19

okt

Etnografi: Kom tettere på forbrukeren i deres egen verden

Vi kommer tilbake med mer detaljer og beskrivelse av dette spennende temaet. Alle som er opptatt av hvordan få dyp innsikt og kunnskap om hva som egentlig skjer "der ute" i kundenes liv bør holde av tiden.

08.30 - 10.00

Opinion, Vulkan 16 ved Mathallen

16

nov

Spisetrender: Hva vil nordmenn spise og hvordan vil de handle?

Opinion setter i gang et stort innsikts- og trendprosjekt for å fange nordmenns handle- og spisevaner løpende gjennom året. Vi retter fokus mot både dagligvare, servering og KBS-markedet. I dag får du en smakebit av fersk innsikt om hva som er viktig for norske forbrukere i dag og i nærmeste fremtid når de skal velge hva de legger på tallerkenen eller fyller i glasset. Vi kan love noen småkontroversielle og kanskje provoserende overraskelser.

08.30 - 10.00

Opinion, Vulkan 16 ved Mathallen

14

des

Reisen til julestemningen: Norsk juleindeks og førjulsstemning

Sammen med Matprat står Opinion bak et av analysebransjens mest prisbelønte prosjekter: Norsk Juleindeks tar gjennom desember daglig pulsen på det norske folks julestemning, og mange andre sider ved norsk julefeiring. Bli med vår egen adm dir John Lauring Pedersen på Reisen til Julestemningen hos Opinion. Vi garanterer at du forlater Vulkan i bedre stemning enn da du kom!

08.30 - 10.00

Opinion, Vulkan 16 ved Mathallen

14

FEB

Årlig trendseminar: Consumer Stories 2018-2020

Hold datoen! Det er tid for vårt populære og alltid fullbookede årlige trendseminar. Få oppdateringer på hvor forbrukerne er på vei (i år kan vi love noen overraskende funn og endringer). Hør interessante gjesteforedragsholdere, og opplev vår eksklusive trendmesse der du som den første i gjengen kan ta og føle på noe av det nyeste og hotteste vi kunne finne fra den store verden.

08.30 - 12.00

Vulkan Arena ved Mathallen

Vi åpner for påmeldinger i desember.

Merk: Dette seminaret koster kr 750 per person.

Gikk du glipp av disse? Her er referat fra tidligere seminarer

21

sep

Raskere, billigere, bedre og tettere på: Fremtidens løsning for kundeinnsikt.

"Insight communities" er den raskest voksende metoden inne kundeanalyse internasjonalt. Den svarer på behovet for raskere, rimeligere og mer fleksible og involverende metoder. Opinion har i mange år vært ledende i Skandinavia. Sammen Storbritannias ledende, våre venner i Join the Dots, forteller vi deg om de nyeste mulighetene, de beste kundecasene og hva det egner seg til.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

21

jun

Optimismen er tilbake: Hvor går forbrukertilliten?

Hver måned i over ti år har Opinion kartlagt forbrukertilliten i befolkningen gjennom Consumer Confidence Index (CCI). Den har vist seg å være en svært presis indikator på kommende forbruk i norske husholdninger. DNB, NRK og våre egne folk forteller hva vi kan forvente av norske forbrukere, og hvordan de ser på egen og landets økonomi fremover.

Få oppsummering av seminaret her.

23

mai

ICE skapte bølger i mobilbransjen med avansert innsikt

Lær hvordan avanserte analysemetoder som Conjoint kan brukes til å optimalisere et produkts attraktivitet før lansering. Vi viser hvordan metoden fungerer i praksis med eksempel på hvordan mobiloperatøren ICE lyktes med å treffe blink med nye tjenester.

Få oppsummering av seminaret her.

20

apr

Fra YOLO til FOMO: Slik er unge jenters digitale univers

Opinion og Blogg.no har bygget Norges største løpende jentepanel, SHER, med 800 representanter for de mest innflytelsesrike forbrukerne i den digitale verden: Unge  jenter. Gjennom stemmen til Sher-jentene får du innsikt i hvordan unge jenter bruker digitale medier, hva slags innhold engasjerer dem og hvordan de best engasjeres gjennom reklame, tillit, sosiale medier og relasjoner.

Få oppsummering av seminaret her.