Frokostseminar

Gratis frokostseminar hver måned

Alltid hos oss på Vulkan. Nytt tema hver gang. Husk å melde dere på tidlig, de fylles som regel opp.

14

des

Reisen til julestemningen: Norsk juleindeks og førjulsstemning

Sammen med Matprat står Opinion bak et av analysebransjens mest prisbelønte prosjekter: Norsk Juleindeks tar gjennom desember daglig pulsen på det norske folks julestemning, og mange andre sider ved norsk julefeiring. Bli med vår egen adm dir John Lauring Pedersen på Reisen til Julestemningen hos Opinion. Vi garanterer at du forlater Vulkan i bedre stemning enn da du kom! Her er programmet.

08.30 - 10.00

Opinion, Vulkan 16 ved Mathallen

14

FEB

Årets store trendseminar: Consumer Stories 2018-2020

Hold datoen! Det er tid for vårt populære og alltid fullbookede årlige trendseminar. Få oppdateringer på hvor forbrukerne er på vei (i år kan vi love noen overraskende funn og endringer). Hør interessante gjesteforedragsholdere, og opplev vår eksklusive trendmesse der du som den første i gjengen kan ta og føle på noe av det nyeste og hotteste vi kunne finne fra den store verden.

08.30 - 12.00

Vulkan Arena ved Mathallen

Vi åpner for påmeldinger i i begynnelsen av desember.

Merk: Dette seminaret koster kr 750 per person.

22

MAR

Neuroscience: Bli med på reise inn i forbrukerens hjerne

Nevrovitenskap har vært "hot" i analysebransjen noen år. Det handler om å avdekke og måle hva som faktisk skjer i hjernen til en forbruker når de blir utsatt for stimuli som f.eks. reklame, pakningsdesign eller emosjonelle budskap. Vi gir deg en praktisk innføring i mulighetene som finnes, byr på et konkret og ferskt case fra norsk dagligvarebransje, og ikke minst: Besøk av Thom Noble fra britiske Eurostrata, et av de virkelig førende miljøene innen faget. Denne bør du få med deg!

08.30 - 10.00

Opinion, Vulkan 16 ved Mathallen

Påmelding kommer i løpet av et par dager

Gikk du glipp av disse? Her er referat fra tidligere seminarer

16

nov

Spisetrender: Hva vil nordmenn spise og hvordan vil de handle?

Opinion setter i gang et stort innsikts- og trendprosjekt for å fange nordmenns handle- og spisevaner løpende gjennom året. Vi retter fokus mot både dagligvare, servering og KBS-markedet. I dag får du en smakebit av fersk innsikt om hva som er viktig for norske forbrukere i dag og i nærmeste fremtid når de skal velge hva de legger på tallerkenen eller fyller i glasset. I tillegg får du presentert prosjektet og hvilke muligheter det kan gi for deg. Vi kan også love noen småkontroversielle og kanskje provoserende overraskelser.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

19

okt

Etnografi: Kom tettere på forbrukeren i deres egen verden

Opinion er ledende på etnografisk research i Norge og vi gir deg en inspirerende innføring i hvilke fantastiske muligheter den etnografiske verktøykassa kan gi virksomheten din enten du jobber privat eller offentlig, med produkter eller med kommunikasjon, analogt eller digitalt.  Vi deler spennende erfaringer fra en rekke bransjer og problemstillinger og garanterer at du vil gå fra dette frokostseminaret med en opplevelse av at det finnes flere muligheter til innsikt enn du var klar over.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

21

sep

Raskere, billigere, bedre og tettere på: Fremtidens løsning for kundeinnsikt.

"Insight communities" er den raskest voksende metoden inne kundeanalyse internasjonalt. Den svarer på behovet for raskere, rimeligere og mer fleksible og involverende metoder. Opinion har i mange år vært ledende i Skandinavia. Sammen Storbritannias ledende, våre venner i Join the Dots, forteller vi deg om de nyeste mulighetene, de beste kundecasene og hva det egner seg til.

Få oppsummering av seminaret her (kommer snart)

21

jun

Optimismen er tilbake: Hvor går forbrukertilliten?

Hver måned i over ti år har Opinion kartlagt forbrukertilliten i befolkningen gjennom Consumer Confidence Index (CCI). Den har vist seg å være en svært presis indikator på kommende forbruk i norske husholdninger. DNB, NRK og våre egne folk forteller hva vi kan forvente av norske forbrukere, og hvordan de ser på egen og landets økonomi fremover.

Få oppsummering av seminaret her.

23

mai

ICE skapte bølger i mobilbransjen med avansert innsikt

Lær hvordan avanserte analysemetoder som Conjoint kan brukes til å optimalisere et produkts attraktivitet før lansering. Vi viser hvordan metoden fungerer i praksis med eksempel på hvordan mobiloperatøren ICE lyktes med å treffe blink med nye tjenester.

Få oppsummering av seminaret her.

20

apr

Fra YOLO til FOMO: Slik er unge jenters digitale univers

Opinion og Blogg.no har bygget Norges største løpende jentepanel, SHER, med 800 representanter for de mest innflytelsesrike forbrukerne i den digitale verden: Unge  jenter. Gjennom stemmen til Sher-jentene får du innsikt i hvordan unge jenter bruker digitale medier, hva slags innhold engasjerer dem og hvordan de best engasjeres gjennom reklame, tillit, sosiale medier og relasjoner.

Få oppsummering av seminaret her.