KORT OM SELSKAPET

Opinion AS er et konsulentselskap som er blant norges ledende og mest respekterte innen markedsanalyse, meningsmålinger og forbrukertrender. Vi nyter tillit gjennom oppdrag fra mange kjente merkevarer, medier og offentlige virksomheter. Selskapet er et resultat av sammenslåingen av OnLive Research AS og Opinion Perduco AS i 2014, og har tidligere også tatt opp i seg Bengal Consulting AS og Itera Research Lab AS. Opinion AS er det største norskeide selskap i vår bransje, og eies i hovedak av de ansatte. Styreformann er Riulf Rustad og adm. dir er John Lauring Pedersen.

 

Kort info om selskapet og vår historie finner du her.

Eksempler på en del av våre kundeprosjekter finner du her.

Mer informasjon om hva vi gjør, våre produkter og tjenester finnes her.

SISTE PRESSEMELDINGER
  • 27 jan Trendutstilling på Vulkan 2.2.

    Tirsdag 2. februar er det klart for vårt store trendseminar og lansering av trendrapporten Consumer Stories 2016-2018.  Der vil deltagerne også få oppleve noen av de hotteste trendene i praksis, på vår minimesse for trender på Vulkan Arena. Det lover Vikki Walle-Hansen, seniorkonsulent på trendanalyse......

  • Vulkan arena

    25 jan Trendseminar program 2016

    Tirsdag 2. februar 2016 ønsker vi deg velkommen til vårt store årlige trendseminar og lansering av trendrapporten Consumer Stories 2016-2018. Her får du vite hvilke nye forbrukertrender som vil forme det norske folks atferd og verdier de neste årene. Solid dokumentert og forankret i norske......

  • 18 des Seminar om forbrukertrender

    Vårt årlige trendseminar og trendrapport er tilbake! Vi inviterer til Consumer Stories trendseminar den 2. februar hos vår nabo Vulkan Arena. Vi holder på fra 08.30 til 11.00 og kan by på de nye forbrukertrendene som du trenger å være oppmerksom på for perioden 2016-2018.......

  • 30 okt Rekordlav forbrukertillit

    – Ikke siden vi startet målingen i 2007 har forbrukernes forventninger til landets økonomi vært lavere, sier Henrik Høidahl, seniorrådgiver i Opinion.   Forbrukertillitsindeksen (CCI) er et mål på forbrukernes forventninger til egen og landets økonomi, arbeidsledigheten og deres muligheter til å spare de kommende......

  • 11 okt Daglig bruk av sosiale medier øker fortsatt

    Norske nettbrukere er ikke lei av sosiale medier. Både Facebook, Instagram og Snapchat øker fortsatt i daglig bruk i befolkningen viser Opinions siste måling av nordmenns bruk av sosiale medier. Andelen i befolkningen som bruker Facebook daglig har økt fra 53% i august 2014 til......

  • 08 okt Mest mobbing på Snapchat

    Snapchat er den mest utbredte kanalen for digital mobbing blant barn, viser en undersøkelse blant norske 11- og 12-åringer Opinion har gjennomført for Bruk Hue-kampanjen som er et samarbeide mellom Telenor, Medietilsynet, Røde Kors og Barnevakten.     – Om Snapchat sier vi som med......

MEDIEKONTAKTER

Generelle henvendelser

John Lauring Pedersen, adm dir

Telefon: +47 917 33 359

E-post: john@opinion.no

Last ned høyoppløst bilde her (JPG)

TRENDER, MARKETING, MEDIER

Ole Petter Nyhaug, partner og kreativ leder

Telefon: +47 900 33299

E-post: olepetter@opinion.no

Last ned høyoppløst bilde her (JPG)

POLITIKK OG SAMFUNN

Henrik Høidahl, seniorrådgiver

Telefon: +47 992 61 015

E-post: hh@opinion.no

Last ned høyoppløst bilde her (JPG)