Selskapet_gml

[vc_row][vc_column][vc_empty_space height=»50px»][vc_text_separator title=»KJAPPE FAKTA»][vc_empty_space height=»50px»][/vc_column][/vc_row][vc_row type=»grid»][vc_column width=»1/6″][vc_column_text]

65

[/vc_column_text][vc_column_text]

mill omsetning

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=»1/6″][vc_column_text]

30

[/vc_column_text][vc_column_text]

ansatte

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=»1/6″][vc_column_text]

25%

[/vc_column_text][vc_column_text]

vekst i fjor

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=»1/6″][vc_column_text]

1000

[/vc_column_text][vc_column_text]

prosjekter i fjor

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=»1/6″][vc_column_text]

970

[/vc_column_text][vc_column_text]

fokusgrupper siste 5 år

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=»1/6″][vc_column_text]

100%

[/vc_column_text][vc_column_text]

løsningsorienterte

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row type=»grid»][vc_column][vc_empty_space height=»15px»][vc_row_inner type=»grid»][vc_column_inner width=»1/4″][vc_column_text css=».vc_custom_1488937171763{margin-top: 15px !important;margin-bottom: 15px !important;}»]

Ledergruppe

[/vc_column_text][vc_column_text]Adm dir er John Lauring Pedersen. Øvrig ledergruppe: Anne-Birgitte Høyerholt, Ole Guldvog og Ole Petter Nyhaug.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/4″][vc_column_text css=».vc_custom_1488936648890{margin-top: 15px !important;margin-bottom: 15px !important;}»]

Egeneid og uavhengig

[/vc_column_text][vc_column_text]Opinion eies av de ansatte. Styre: Riulf Rustad (leder), Ole Petter Nyhaug og Tor Erik Jørgensen.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/4″][vc_column_text css=».vc_custom_1488936660834{margin-top: 15px !important;margin-bottom: 15px !important;}»]

Internasjonalt nettverk

[/vc_column_text][vc_column_text]Vi er medlem av GNR (Global Network for Research) med partnere i 20 land. Vi har også samarbeid med Scandinfo (Sverige).[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/4″][vc_column_text css=».vc_custom_1488936670702{margin-top: 15px !important;margin-bottom: 15px !important;}»]

Internasjonalt nettverk

[/vc_column_text][vc_column_text]Vi er medlem av GNR (Global Network for Research) med partnere i 20 land. Vi har også samarbeid med Scandinfo (Sverige).[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space height=»50px»][vc_text_separator title=»KORT HISTORIKK»][vc_empty_space height=»50px»][vc_row_inner type=»grid»][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

1986

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

Opinion ble grunnlagt av private gründere sprunget ut fra miljøet rundt Institutt for Medier & Kommunikasjon ved Universitetet i Bergen. Medieundersøkelser og oppdrag fra offentlig sektor var hovedfokus den første tiden.

[/vc_column_text][vc_separator up=»20″ down=»20″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner type=»grid»][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

1994

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

Opinion kjøpes opp av FAFO. Oslokontoret etableres i tilknytning til FAFOs kontorer. Opinion blir gradvis en mer synlig og sentral aktør i Norge innen markedsanalyse og meningsmålinger.

[/vc_column_text][vc_separator up=»20″ down=»20″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner type=»grid»][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

2004

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

Opinion kjøpes opp av Media & Research Group og fusjoneres med Bengal Consulting og Intéra ResearchLab, og tilføres dermed kvalitativ analysekompetanse og marketingkunnskap. Opinion er nå et rent konsulentselskap uten egen feltavdeling for datainnsamling.

[/vc_column_text][vc_separator up=»20″ down=»20″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner type=»grid»][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

2007

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

Opinion velges som norsk representant for den internasjonale organisasjonen Global Network for Research bestående av ledende uavhengige analysebyråer i en rekke land, og dermed i stand til å tilby undersøkelser i de fleste land i hele verden.

[/vc_column_text][vc_separator up=»20″ down=»20″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner type=»grid»][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

2009

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

Opinion kjøpes opp av det norske selskapet Zoncolan AS etter noen år under svensk eierskap og er dermed igjen et heleiet norsk selskap.

[/vc_column_text][vc_separator up=»20″ down=»20″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner type=»grid»][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

2012

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

Opinion fusjonerer med det 10 år gamle analysebyrået Perduco og styrkes dermed innenfor avansert statistisk analyse og forskningsjournalistikk. Det sammenslåtte selskapet flytter til nye lokaler på Vulkan, et område for kreative næringer og kultur med Mathallen som nærmeste nabo (nam!).

[/vc_column_text][vc_separator up=»20″ down=»20″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner type=»grid»][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

2013

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=»1/2″][vc_column_text]

Opinion slås sammen med det tre år gamle analyse- og konsulentbyrået og gasellebedriften OnLive Research, og øker dermed betydelig i omsetning og antall ansatte. OnLives John Lauring Pedersen går inn som administrerende direktør. Opinion styrker med dette sin kompetanse innen kvalitativ analyse, trendanalyse og marketingrådgivning og blir eksklusiv leverandør av OnLives unike verktøy for Insight Communities.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space height=»100px»][/vc_column][/vc_row]

Legg igjen en kommentar