Oversikt

Fullservice analysebyrå

Vi er med deg hele veien om du ønsker. Eller kun deler av den. Vi leverer et bredt tilbud av metoder, produkter og tjenester innen markeds-, samfunns- og trendanalyse.

Strategi & Fremtid

Når du trenger å:

Identifisere trender, dokumentere nye muligheter, utvikle veikart, beskrive og segmentere kunder og marked.

Innovasjon & utvikling

Når du trenger å:

Kvalifisere idéer, teste konsepter, optimalisere produkter, estimere markedspotensiale.

Marketing & Komm.

Når du trenger å:

Øke salget, styrke merkevaren, kommunisere effektivt, identifisere målgrupper, engasjere kunder.

Relasjon & Kundenærhet

Når du trenger å:

Bygge tillit og lojalitet, forstå kundereisen, styrke relasjoner, øke tilfredshet, forbedre brukeropplevelser. 

Involvering & Samfunn

Når du trenger å:

Avdekke holdninger, måle meninger, engasjere brukere, involvere medlemmer, fremme demokrati.

Produkter og tjenester

Vår styrke er skreddersøm og lokal tilpasning til dine behov. Men vi lager gjerne også løsninger med utgangspunkt i våre velprøvde og effektive produkter og tjenester.

POP

Enkle, rimelige, raske og standardiserte undersøkelser for de vanligste formål.

OnLive Panel

Always-on nettbasert panel av dine kunder for raske og fleksible innsiktsaktiviteter.

Smakstest

Velprøvde metoder for å optimalisere smak og velge de beste varianter.

Reklametest

Sjekk hvordan kampanjen presterer og oppfattes før du går på. Digitalt eller analogt.

Brandjobs

Posisjonering og analyse av merkevarer og målgrupper, kvalitativt og kvantitativt.

System 1 lab

Avdekke faktisk atferd og implisitt emosjonell respons gjennom ny teknologi.

Klarspråk

Evaluering og forbedring av tydelighet i skriftlig kommunikasjon med brukere i offentlig sektor.

AREA

Avdekke målgrupper og hvordan de agerer i et marked eller kategori, for å identifisere nye muligheter. 

Metoder

Metode kommer aldri først, men defineres ut fra problemstillingen. Vi har derfor kompetanse på alle klassiske, og de fleste nye metoder innen markeds- og samfunnsanalyse.

Kvantitative metoder

Kvalitetssikrede fakta og dokumentasjon i form av spørreundersøkelser, meningsmålinger og multivariate analysemetoder.

Kvalitative metoder

Innsikt, utforskning og forståelse gjennom fokusgrupper, dybdeintervjuer, observasjoner og etnografi, både fysisk og online.

TRendanalyse

Identifisere og dokumentere muligheter og trender gjennom våre velprøvde metoder for å dekode fremtiden basert på "hindsight, insight og foresight".

innsikts-communities

Interaktive forbrukerpanel på nett og mobil for løpende, tett dialog med dine egne kunder og målgrupper. Fleksible metodevalg og raske leveranser.

Atferds-analyse

Tettere på faktisk atferd og emosjonelle drivkrefter gjennom passivdata, bevegelsesdata, nevroteknologi, eyetracking og implicit response.

Bransjekompetanse

Vi har erfaring fra de aller fleste bransjer, både i næringslivet og det offentlige. Vi er opptatt av å forstå mest mulig av din virkelighet og det som skjer rundt deg. 

Mat og drikke

Kjeder, leverandører og merkevarer innen mat, drikke, dagligvare, KBS og servering.

Politikk og samfunn

Offentlige virksomheter, organisasjonsliv, medier og politiske aktører.

Merkevare

Merkevarebygging og -forvaltning for  annonsører, byråer og medier.

Finansielle tjenester

Bank, forsikring, offentlige myndigheter og teknologiselskaper.

Medier og komm.

Innholdsprodusenter, distributører, annonsører og byråer i nye og tradisjonelle medier. 

Retail og e-handel

Kjeder, nettbutikker, teknologiselskaper og merkevarer i fysisk, digital og omnichannel.

Tech og telecom

Telecom, tech/IT og digitalisering av offentlige og private virksomheter.

Transport og reiseliv

Transportselskaper, bilbransje, reiseliv, hotellkjeder og myndigheter.

Arbeid og utdanning

Arbeidslivsorganisasjoner, myndigheter, skoler, bedrifter med rekrutteringsbehov.

Prosjekter

Våre spesialprosjekter skal være de fremste i landet på sine områder. Her tilbyr vi deg trender, dyp innsikt og spesialkompetanse på noen utvalgte områder.

Norges mest brukte og best dokumenterte rapport om forbrukertrender. Gir deg innsikt om hvilke trendhistorier som former nordmenns atferd, preferanser og holdninger de neste tre år.

UNG

Norges fremste og mest oppdaterte målgrupperapport om unge og unge voksne 15-29. Holdninger, atferd, forbruk, preferanser og trender. 

Spisetrender

Medlemsbasert studie av nordmenns mat- og drikkevaner. Alltid oppdatert innsikt om nye trender, endrede preferanser og etablerte vaner.

Consumer Confidence Index

Månedlig måling av nordmenns syn på egen og landets økonomi, og forventninger til eget forbruk. Svært treffsikker i å forutse kommende økonomisk utvikling. 

SHER

Norges største jentepanel i samarbeid med Blogg.no. Få innblikk i unge jenters digitale univers, hvilke trender som gjelder og hvordan nå dem i en ny, dynamisk medievirkelighet.