fbpx
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Prosjekter flyttes over til digitale metoder og befolkningenhar bedre tid og vilje enn ellers til å delta. Mange av våre viktigste metoder er satt ut av spill i disse dager hvor vi ikke kan samle folk fysisk. Fokusgrupper, dybdeintervjuer, hjemmebesøk og workshops er avlyst. Men det betyr ikke at ting står stille, tvert i mot. Det merker vi på engasjementet om dagen. Kundene våre etterspør digitale alternativer for å slippe å sette alt på hold. Nå er vi ekstra stolte av at Opinion er ledende i Norge på neste generasjons digitale metoder, spesielt kvalitativ analyse og innsikts-communities. Vi bringer deg tettere på folks hverdag med digitale metoder.

Her er en kort oversikt over noen av løsningene vi kan tilby. Om du ikke har prøvd før, er tiden kanskje moden?

Online innsikts-communities

Online insight communities er den raskest voksende metoden innen markedsanalyse internasjonalt, og Opinion er faktisk ledende i Skandinavia. Kom ekstra tett på folks liv og hverdag med ditt eget always-on community («panel») med alt fra 20 til 500 deltagere som er tilgjengelig for sparring, innsikt og raske tilbakemeldinger. Varighet fra en måned til løpende over flere år. En perfekt løsning for tids- og kostnadeffektiv research, både kvalitativt og kvantitativt. Og geografisk uavhengig. Her har du fingeren på pulsen hele tiden, og kan fange trender, teste konsepter og kommunikasjon, kjøre co-creation aktiviteter, agentoppdrag, spørreundersøkeler, chats, videosamtaler og mer til, Vår egen community-plattform er skreddersydd for våre kunder og er blant de mest avanserte i bransjen. (Vi merker forresten ekstra stort engasjement hos de mange hjemmesittende deltagerne for tiden).

Online fokusgrupper

Som vanlige fokusgrupper, men på nett. Dermed kan vi samle folk fra hele landet, mens de sitter hjemme i sin egen stue. 4-8 deltagere samles til strukturert gruppesamtale under ledelse av en av våre moderatorer. Kan gjennomføres som Live Chat (tekstbasert) eller som Live Meet (videomøter, som også kan strømmes til deg som kunde). Vi har landets største og mest erfarne miljø av kvalitative moderatorer med digital erfaring.

Minipaneler og diskusjonsforum

Vi rekrutterer 10 til 100 personer inn i et lukket forum i en periode på noen dager opp til noen uker. Egner seg til avgrensede temaer hvor det enten er viktig med flere deltagere enn i en fokusgruppe, eller hvor det er en verdi i at diskusjonen får utspille seg over tid. For eksempel for å sparre om utvikling av nye produkter eller tjenester, eller for å skaffe innsikt om kundereiser eller pågående hendelser.

Agentoppdrag

Spesielt rekrutterte kunder/ deltagere får oppdrag de må løse, og rapportere tilbake til oss. For eksempel handle på nett, besøke en butikk eller evaluere en kundeopplevelse eller event. Deltagerne er som oftest vervet spesielt for hvert prosjekt, eller kan hentes fra vårt panel. Vi har meget god erfaring med denne type prosjekter, noe som også er grunnen til at vi gjør stadig mer av denne metoden for våre kunder.

Kundereise

Kartlegg kundenes digitale, analoge og multikanal beslutnings- og kjøpsprosesser fra A til Å. Vi har kartlagt kundereiser (customer journey) for mange bransjer, inkludert netthandel, transport, forsikring, bank/finans og detaljhandel. Vi har en egen digital plattform hvor deltagerne kan logge, evaluere og kommentere alle sine kundeopplevelser, aktiviteter og touchpoints med mobilen.

Dagbok og logg

Spisedagbok, handledagbok, koronadagbok, hjemmekontordagbok, hjemmeskoledagbok....fantasien setter grenser. Vi har gode løsninger og lang erfaring med å komme tett på folks hverdag, også digitalt, gjennom våre digitale løsninger for å fange folks atferd i sanntid.

Vi hjelper deg gjerne med å flytte analyseaktivitene til digitale kanaler slik at du slipper å stoppe viktige prosesser. Om du vil høre mer om disse metodene, ta kontakt med Marianne Wille Syvertsen.

Sharing is caring: Del artikkelen med andre!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Få vårt nyhetsbrev og invitasjon til seminarer