Arrangementer hos Opinion
Alltid hos oss på Vulkan. Nytt tema hver gang. Husk å melde deg på tidlig, de fylles som regel opp.
11
Mai
Den påskrudde forbruker
Bli med på dette frokostseminaret som tar for seg den stadig økende bevisstheten blant norske forbrukere og hvordan dette har påvirket dagligvarebransjen.
Opinions egen mat og drikke ekspert, Tor Erik Jørgensen, vil presentere fersk innsikt om den norske forbrukeren. Hvilke endringer ser vi, og hvordan opplever forbrukeren selv disse endringene? Føles det like bra å kjøpe billige produkter som de dyre merkevarene som forbrukerne har vært trofaste mot i mange år?
Vi vil også høre spennende case-studier av merkevarer som har klart seg bra i møte med den økende bevisstheten blant norske forbrukere. Hvordan har disse merkevarene tilpasset seg endringene i forbrukeradferd, og hva kan andre aktører i dagligvarebransjen lære av dem?
Unn Grønvold Nikolaisen, Direktør for Marked i TINE, vil dele sin innsikt om hvordan TINE står seg i en utfordrende tid, med spesielt fokus på hvordan TINE sine produkter og merkevarer har klart seg i møtet med den økende bevisstheten blant norske forbrukere – både i forhold til økt prispress og i konkurranse mot kjedenes egne merkevarer (EMV).
Dette seminaret er for alle som ønsker å lære mer om den økende bevisstheten blant norske forbrukere, og hvordan dette påvirker dagligvarebransjen. Bli med oss og få en dypere forståelse av hva som ligger bak denne endrede adferden, og hvordan aktørene i bransjen kan tilpasse seg og møte utfordringene som følger med den.
Velkommen!
Klokkeslett:
fra 9- 10
Dørene åpner klokka 8.30 for fysisk seminar.
Faglig ansvarlig:
Tor Erik Jørgensen
Står det ikke noe her nå? Fortvil ikke! Mens du leser dette arbeider vi allerede med neste seminar.
Abonner på vårt nyhetsbrev, så er du først ute til å høre det når det er på plass. Påmeldingen finner du her.
20
Okt
UNG2023
UNG2023 er en årlig studie av utviklingstrekk hos norsk ungdom i alderen 15 til 25 år.
Vi hjelper deg å forstå de unge i dagens urolige samfunn- og verdensbilde. Hvordan påvirker krigen i Europa de unges hverdag?
Hvilke drømmer og ambisjoner har de i en tid med høy inflasjon og økte priser på varer og tjenester?
De unges digitale medier vaner endres i en rasende fart – hva er årets viktigste trender og fenomener i deres digitale univers?
UNG2023 gir deg svaret på dette – og mye mer!
09.00 - 10:00
(Kaffe og bakst fra 08:30)
Gratis

Kontaktperson:
Gikk du glipp av disse? kontakt oss om du ønsker å snakke med oss om noen av disse temaene
11
Mai
Den påskrudde forbruker
Bli med på dette frokostseminaret som tar for seg den stadig økende bevisstheten blant norske forbrukere og hvordan dette har påvirket dagligvarebransjen.
Opinions egen mat og drikke ekspert, Tor Erik Jørgensen, vil presentere fersk innsikt om den norske forbrukeren. Hvilke endringer ser vi, og hvordan opplever forbrukeren selv disse endringene? Føles det like bra å kjøpe billige produkter som de dyre merkevarene som forbrukerne har vært trofaste mot i mange år?
Vi vil også høre spennende case-studier av merkevarer som har klart seg bra i møte med den økende bevisstheten blant norske forbrukere. Hvordan har disse merkevarene tilpasset seg endringene i forbrukeradferd, og hva kan andre aktører i dagligvarebransjen lære av dem?
Unn Grønvold Nikolaisen, Direktør for Marked i TINE, vil dele sin innsikt om hvordan TINE står seg i en utfordrende tid, med spesielt fokus på hvordan TINE sine produkter og merkevarer har klart seg i møtet med den økende bevisstheten blant norske forbrukere – både i forhold til økt prispress og i konkurranse mot kjedenes egne merkevarer (EMV).
Dette seminaret er for alle som ønsker å lære mer om den økende bevisstheten blant norske forbrukere, og hvordan dette påvirker dagligvarebransjen. Bli med oss og få en dypere forståelse av hva som ligger bak denne endrede adferden, og hvordan aktørene i bransjen kan tilpasse seg og møte utfordringene som følger med den.
Velkommen!
Kontakt oss gjerne for en prat om den norske forbrukeren.
Faglig ansvarlig:
Tor Erik Jørgensen
30
Mar
Forbruker og Bærekraft 2023
Velkommen til årets lansering av Opinions Forbruker og Bærekraft rapport! Seminaret er gratis, og det er mulig å delta både fysisk og digitalt. Det blir servert lett frokost til de som blir med fysisk.
Siden 2020 har vi fulgt nordmenns forhold til natur, klima, miljø og sosial utvikling gjennom pandemi og stadig nye kriser. I fjor så vi at engasjementet for klimaendringer, naturvern og miljøforurensing økte under pandemien. Hvordan er situasjonen etter et år med krig i Europa og eskalerende levekostnader her hjemme?
Tittel for årets rapport er Tid for handling. Mange er utålmodige og vil at myndigheter og næringsliv skal ta grep som monner. Hvor mener folk at Norge må sette inn støtet? Hva tenker ulike grupper om forbruk og personlig ansvar?
En av gjestene på lanseringen er Ellen Behrens, bærekraftsdirektør i Orkla. Orkla ble nylig inkludert på Global 100 Corporate Knights – listen over verdens mest bærekraftiges selskaper. Ellen vil fortelle hvorfor bærekraftig produksjon og forbruk er viktig for Orkla, hvordan de jobber og hvordan det er mulig å lykkes med nye måter å drive forretning på. Visste du at bærekraftige bedrifter slår markedet?
Vinmonopolet er et annet norsk selskap som vil være en foregangsvirksomhet på bærekraft. Selskapet jobber systematisk med hele verdikjeden fra arbeidsforhold i åkeren til klimasmart emballasje. Elisabeth Biering, leder for bærekraftsarbeidet i Vinmonopolet, vil fortelle om hvordan de de jobber med sine leverandører for å endre produksjonsforhold og klimaavtrykk.
Seminaret passer for alle som jobber med strategi, produktutvikling, tjenesteutvikling og kommunikasjon.
Velkommen til spennende lansering og inspirerende case!
9
MAR
CONSUMER STORIES MINIFESTIVAL
Hva er de 10 viktigste forbrukertrendene i 2023?
Krig, konflikt og krympflasjon. Kriser snur folks prioriteringer, forventninger, atferd, holdninger og preferanser på hodet. Det kan være en trussel, men det gir også muligheter.
9. mars presenterer Opinion de viktigste funnene og utviklingstrekkene fra Norges mest brukte trendrapport Consumer Stories. Kokt ned til 10 nye innsikter for 2023-2026.
I år fornyer vi oss og presenterer de 10 viktigste innsiktene i form av en Minifestival. Du går fritt fra rom til rom hvor du opplever intime miniforedrag, samtaler med gjester, praktiske demonstasjoner og utstillinger.
Innholdet blir som før, men formatet nytt: Minifestivalen varer i 2,5 timer og du kommer og går når du vil. Prioritér tid på rommene og temaene som fenger mest, eller bli en stund for å få med deg alt.
Du får møte våre egne UNG- og bærekrafteksperter, Martine Carlson og Irmelin Bergh fra Nudgelab, og våre trendeksperter bak Consumer Stories. I tillegg får du:
– Intime miniforedrag
– Panelsamtaler
– Intervju med fageksperter
– Utstillinger
– Live demoer
– Guidet tur
– Speed date
– Smaksprøver
– Test av nye tech-gadgets og AI-verktøy
– Mat og mingling
++
Vi ønsker dere velkommen hjem til oss på Consumer Stories Minifestival!
Pris: 950 per deltager.
2022
16
des
Reisen til Julestemningen fortsetter
Velkommen til kunder og andre venner av huset til
årets versjon av Reisen til Julestemningen, på et julepyntet og stemningsfullt Vulkan!
Opinion har siden 2015 gjort dypdykk i det norske
folks julestemning, og vi tør påstå at ingen vet mer om dette enn oss. I år skal vi (med et skråblikk) utforske hvordan den nye økonomiske hverdagen påvirke julestemningen og juleforberedelsene. Bør vi først og fremst forvente oss hjemmelagede gaver av trolldeig, ompottede stiklinger og selvlagede karameller? Er 2022 året hvor brukte gaver virkelig tar av? Og vil krympflasjon også gjøre sin inntreden under juletreet?
Vi gleder oss til å presentere oppdatert juleinnsikt for kunder og andre venner på huset. Vi kan love nytt og gammelt i skjønn forening, samt andre innslag av kunstnerisk karakter.
Begynn din reise med julefrokost hos oss den 16.
desember kl 9-10 – vi garanterer julestemning!
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Kontaktperson:
John L. Pedersen
20
okt
UNG2023
UNG2023 er en årlig studie av utviklingstrekk hos norsk ungdom i alderen 15 til 25 år.
Vi hjelper deg å forstå de unge i dagens urolige samfunn- og verdensbilde. Hvordan påvirker krigen i Europa de unges hverdag?
Hvilke drømmer og ambisjoner har de i en tid med høy inflasjon og økte priser på varer og tjenester?
De unges digitale medier vaner endres i en rasende fart – hva er årets viktigste trender og fenomener i deres digitale univers?
UNG2023 gir deg svaret på dette – og mye mer!
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Kontaktperson:
30
aug
Riksdagsvalget i Sverige 2022
Det er knyttet stor spenning til riksdagsvalget i Sverige søndag 11. september. Mye har skjedd siden valget i 2018. Den svenske regjeringen har blant annet måttet håndtere koronapandemi, sosial uro og gjengkriminalitet, mistillitsforslag og regjeringskriser, en ny sikkerhetspolitisk situasjon og en historisk Nato-søknad.
Foran valget i september har Socialdemokraterna styrt Sverige siden 2014, og i november 2021 tok Magdalena Andersson over som statsminister. Hvordan har svensk politikk og samfunnsliv endret seg de siste årene? Hva er de aktuelle regjeringsalternativene foran valget i september? Kan den borgerlige blokken overta makten, og hvilke endringer kan vi få dersom Sverige får en ny regjering? Hvilken rolle vil det kontroversielle Sverigedemokraterna ha ved valget? Hvilke saker er viktigst for svenske velgere, og hvilke blir avgjørende ved dette valget?
Disse og andre spørsmål gleder vi oss til å få vite mer om når vi tirsdag 30. august får besøk av Christian Syse, Norges ambassadør til Sverige fra 2017-2021 og Karin Nelsson, administrerende direktør i det svenske analyseselskapet Demoskop, som følger den svenske folkemeningen tett. Martin Stubban, rådgiver i Opinion, vil bidra til å kaste lys over forskjeller mellom norske og svenske velgere ved å speile noen av funnene fra Demoskops politiske målinger. Vi samler dem til en panelsamtale etter at de har holdt hver sin innledning.
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Kontaktperson:
19
Mai
Fang forbrukeren i gjerningsøyeblikket!
Opinion har de siste 10 årene jobbet med en visjon om å bygge en bro mellom hva folk sier og hva de gjør. Ved hjelp av ny teknologi er vi et langt steg nærmere å bygge denne broen.
Hvordan? Ved hjelp av geo-lokalisert datafangst! Dette handler om å treffe forbrukeren der vedkommende er, når vedkommende utfører handlingen vi ønsker å forstå.
Hvorfor er dette viktig? Det gir bedre data, med vesentlig mindre feilkilder, og det gir data «in the moment», som kan gjøre det mulig å agere i sanntid.
På vårt frokostseminar vil presentere vi et utrolig spennende case om hvordan vi har brukt geo-lokalisert datafangst for å forstå hvordan folk reiser:
- Hvordan erstatter man tradisjonell datafangst med geo-lokalisert datafangst for å forbedre den Nasjonale Reisevaneundersøkelsen? Her treffer du mannen som er ansvarlig for at samferdselsmyndigheter, kommuner og forskere får oppdaterte data om nordmenns reisevaner, Oskar Kleven fra Statens vegvesen, sammen med seniorrådgiver Ole Brauteset i Opinion og Espen Jørgensen fra Kogenta.
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Kontaktperson:
John L. Pedersen
7
APR
Forbruker og Bærekraft 2022
Pandemi, strømkrise, fake news og trussel om krig: Bryr folk seg fortsatt om bærekraft? Opinion har fulgt nordmenns forhold til natur, miljø og klima i flere år, og sett på hvilken betydning det har for forbruk og ambisjoner om endring. Vi har sett på hvilke forventninger folk har til seg selv, til næringslivet og til myndighetene.
7. april lanserer vi årets ferske Forbruker og bærekraft 2022.
På dette seminaret presenterer vi både dagsaktuelle saker og interessante utviklingstrekk.
Vi ønsker deg hjertelig velkommen til fysisk samling med deilig frokost på Vulkan! Seminaret er gratis og åpent for alle. Om det ikke passer, kan du naturligvis følge seminaret digitalt.
17
MAR
CONSUMER STORIES
Velkommen til lansering av vår årlige Consumer Stories rapport. I år blir det en helt spesiell begivenhet: Vi fornyer både metode og format, blant annet basert på innspill fra en rekke av dagens brukere av rapporten.
Vi kan love et mer dynamisk, konkret og inspirerende konsept og seminar enn noen gang. Vi velger å holde det kun digitalt også i år av hensyn til fortsatt usikkerhet om smittesituasjon.
Dette får du vite mer om:
- 10 nye innsikter fra årets rapport
Ole Petter Nyhaug fra Opinion presenterer de viktigste nye utviklingstrekkene og funnene fra Consumer Stories 2022-2025. - Hva er de unge opptatt av?
Tove Botnen og Anne-Sofie Åmodt fra Opinion forteller deg hva unge er opptatt av, og hva du trenger å vite for å nå de på sosiale medier. - Gjenbruksgjennombrudd?
Vi får besøk av Linda Refvik fra NF&TA og Anne-Grete Haugen fra Matvett. De snakker om hvordan forbrukerne er i ferd med å «ta av» med gjenbruk av klær og reduksjon av matsvinn. - Kansellering og polarisering
Et veldig hett tema. Vi får besøk av kunstner og Subjekt-skribent Magnus Vanebo. Han har selv stått midt i heftige kanselleringsstormer de siste par år, og deler bl.a. tanker om hva fenomenet betyr for tillit og kommunikasjon mellom folk, samfunn og virksomheter.
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
Ole Petter Nyhaug
17
FEB
Segmenteringsanalyser – hvorfor og hvordan?
Ordet «målgruppe» og «segment» er nok de to mest brukte begrepene i markedsføringsfaget. Å velge din mest strategisk relevante målgruppe er ikke trivielt og bør bygge på innsikt og forståelse om hva som gjør folk forskjellige akkurat i ditt marked.
Velkommen til et seminar om segmenteringsanalyse. Vi vil legge vekt på ulike formål segmenteringsanalysen kan ha og at det bør påvirke hvordan man designer skreddersydde segmenteringsundersøkelser for markedsførings- og innovasjonsstrategier.
Du får se et konkret eksempel på hvordan metodene vi bruker gir forståelse for ulikheter blant unge 15-25 år.
2021
16
DES
Jul i Norge – og på Vulkan.
Kalenderen begynner å slippe opp for ark, et sikkert og kjærkomment tegn på at julen nærmer seg.
Før ribba skal i ovnen og freden senker seg i de tusen hjem ønsker imidlertid vi å invitere deg til årets hyggeligste og mest stemningsfulle frokostseminar.
Av grunner vi dessverre alle kjenner blir årets seminar kun digitalt, men det skal ikke stå på hyggen for det!
Vi kan love følgende:
Are Vittersø, daglig leder for Prisjakt.no, vil kaste lys over hvordan søkevanene våre på nett utvikler seg, og hva de kan fortelle om handelsfenomener som Black Friday/Black Week og julehandelen.
Han vil også komme med en kvalifisert spådom om hva som vil ligge under trærne i de tusen hjem – vi kårer Årets Julegave 2021!
Vår egen juleekspert og administrerende direktør
John Lauring Pedersen tar oss med på Reisen til Julestemningen – hvordan når vi den maksimale julestemningen i Kongeriket.
Vi presenterer også flunkende ny julestatistikk som bla. ser på jule-erotikkens kår, vi har målt hvordan Postens nye julereklame har slått an, samt ser på aktuelle juletrender.
Julestemningen kommer på din skjerm torsdag 16. desember kl 09:00 – vi håper du er klar!
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
John Lauring Pedersen
18
NOV
Spisetrender: Norske mat og drikkevaner mot 2025
Nordmenns spisevaner endres sakte, men sikkert. Koronapandemien setter noen varige spor i folks matvaner, men andre drivere betyr mer for de endringene vi ser.
Sammen med mange av landets ledende merkevarer og aktører innen mat, drikke og dagligvare har Opinion de siste fem årene gått i dybden på «hot topics» og endringer i nordmenns spisevaner, og hva de betyr for muligheter fremover.
I dette frokostseminaret gir vi smakebiter på både lange linjer og overraskende hverdagsinnsikter fra dette materialet.
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
Ole Petter Nyhaug
28
OKT
UNG2022
UNG2022 – lanseres 28. oktober
Vi lanserer årets UNG- rapport! På dette seminaret gir vi et innblikk i hvordan de unges verden ser ut, nå når livet igjen står klar for å bli erobret.
UNG2022 er en av Norges mest omfattende målgruppestudier blant unge i alderen 15 – 25 år. På dette seminaret vil vi se på:
- Hvordan har drømmene og målene til de unge endret seg etter lang tid med pandemi?
- Trend alert! Vi gir dere de store trendene og strømningene vi ser blant unge – flere digitale trender og fenomener har vokst frem i denne tiden hvor mye har skjedd på nett
- Hva engasjerer og interesserer de unge nå? Og hvordan må du forholde deg til dette?
- Og mye mer!
Vil du lese mer om rapporten og dens innhold, klikk deg inn her: https://opinion.no/ung2022/
Kontakt oss for oppsummering av seminaret, kjøp av rapport eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
Tove Botnen
23
SEP
Next Big Thing: Tech-trendene som vil prege oss fremover
Velkommen til frokostseminar om Tech-trendene som vil prege oss fremover.
Det har skjedd mye innenfor teknologi de siste årene, og det kommer til å skje mye de neste årene. Det vil gi muligheter og utfordringer for alle bransjer.
Vi vil gjerne hjelpe deg med å forstå hva som vil være relevant for det norske markedet og hva det kan bety for deg.
Dette må du ikke gå glipp av dersom du ikke vil havne bakpå i tiden fremover.
Vel møtt til tettpakket, innsiktsfylt og gratis frokostseminar den 23. september kl. 09:00-09:45!
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
Ole Petter Nyhaug
26
AUG
Unge stemmer
Hva betyr det å være ung og politisk engasjert i dag? Hvilke saker er de unge opptatt av – og hvorfor? Snakker de politiske partiene slik at de unge forstår det?
Ingeborg Senneset (36) er journalist i Aftenposten, samfunnsdebattant og kritikerrost forfatter som i en årrekke har engasjert seg i temaer som psykisk helse og ytringsfrihet.
Therese Hugstmyr Woie (23) er leder i Natur og Ungdom med et sterkt engasjement for klimasaken, mot avfallsdeponi i Repparfjorden og oljeboring i Lofoten, Vesterålen og Senja.
Sammen med seniorrådgiver Sara Andersson fra Opinion, deltar de i en panelsamtale om unges engasjement ledet av Filter Nyheter-journalist Jonas Skybakmoen.
10
JUN
Mot et sirkulært Norge
Norsk økonomi er kun 2,4 % sirkulær, resten bygger på bruk og kast. Men nå skal økonomien snus på hodet, ifølge både EU og den norske regjeringen. Produkter og materialer skal brukes, gjenbrukes og resirkuleres i et «evig» kretsløp. Hvordan skal Norge nå målet om å være et foregangsland innen sirkulær økonomi?
Vi ser på forbrukernes side av saken, og har med oss spennende gjester som snakker om hvordan de jobber for sirkulære løsninger:
- Gunstein Instefjord i Forbrukerrådet forklarer hvordan de jobber for å gjøre det lettere for forbrukere å velge sirkulære løsninger
- Camilla Gramstad i Elkjøp skal gi eksempler på hvordan de jobber med sirkulære løsninger i sin virksomhet
- Alvin Dammann Leer/Natasha Jankovic i Packoorang skal snakke om deres gjenbrukbare emballasje som erstatter engangsemballasje
Meld deg på for å lære mer om hva sirkulær økonomi betyr i praksis, hvordan næringslivet utvikler nye forretningsmodeller og hva norske forbrukere mener om saken.
6
MAI
Nye norske medietilstander blant unge voksne
Hvordan får folk i 20-årene nyhetsbehovet dekket, nå de knapt ser TV, har lav betalingsvillighet for nyheter og få mediehus greier å være relevante nok i sosiale medier?
Vi ser på hvordan nyheter konsumeres på tvers av plattformer, holdninger til fake news, cancelkultur, konspirasjonsteorier og annonsørinnhold.
Dette betyr noe for alle som er avhengige av medier og kanaler som bærere av budskapet til målgruppen 20-30 år.
6. mai inviterer Opinion til frokostseminar hvor vi presenterer en rykende fersk studie vi har gjennomført i samarbeid med Natt&Dag.
Velkommen!
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
Kristine Kjeldsen
15
APR
Forbruker og Bærekraft 2021
Opinion inviterer til webinar torsdag 15. april, der vi gir en smakebit fra årets ferske rapport Forbruker og bærekraft 2021. Vi presenterer oppdaterte tall om nordmenns holdninger og adferd, drysset med analyser om hvorfor folk er som de er – og hva bedrifter, organisasjoner og myndigheter kan gjøre for å dytte folk flest i en mer bærekraftig retning.
Vi kommer heller ikke unna korona, og presenterer innsikt om hvordan korona har påvirket holdninger til klimatiltak, reguleringer og mindre forbruk. I fjor undersøkte vi befolkningen én måned før første lockdown – ett år etter har hverdagen til folk flest forandret seg, men er holdningene til bærekraft stabile?
Vil du lese mer om rapporten og dens innhold, klikk her: https://opinion.no/baerekraft-2021/
Vel møtt til et innsiktsfylt, inspirerende og gratis frokostseminar den 15. april kl. 09:00-10:00!
Kontakt oss for oppsummering av seminaret, kjøp av rapport eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
Mia Harboe
19
MAR
Hva har pandemien lært oss?
12. mars er det et år siden Norge stengte ned på grunn av korona. Hele året har Opinion fulgt folks liv i pandemien og alle opp- og nedturer. Og nå er det på tide å gjøre opp status.
Har folket fulgt myndighetene, eller har heller myndighetene fulgt folket? Hvor godt forberedt var vi egentlig, og hva har vi lært om oss selv og en pandemi?
Gjennom pandemien har Norsk koronamonitor fra Opinion målt nordmenns håndtering av pandemien og konsekvenser av tiltak, og kartlagt adferd, holdninger og bekymringer.
Hva mener de unge? Og hva mener de gamle? Hva mener arbeidstakere? Hva mener innvandrere? Og hvordan har dette endret seg over tid? Hvordan blir Norge etter pandemien?
Vel møtt til tettpakket, innsiktsfylt og gratis frokostseminar den 19. mars kl. 09:00-09:45!
Kontakt oss for oppsummering av seminaret eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
Ola Gaute A. Askheim
11
MAR
CONSUMER STORIES 2021-2023
Velkommen til Consumer Stories 2021-2023!
Årets store trendrapport er snart klar for lansering. For en tid vi lever i! Og for en rapport det blir!
Vi forsøker å se forbi pandemien men kommer heller ikke utenom: Hva blir konsekvensene for forbrukernes vaner og preferanser de neste årene?
På noen områder store, men kanskje ikke helt på den måten du tror. Vi byr på ferske tall, analyser og frempek om hvilke trender som fortsetter som før og hva som blir varig endret.
Dette skal vi dele med deg på vårt årlige Consumer Stories seminar der årets rapport lanseres. I tråd med gjeldende trender blir seminaret digitalt denne gang.
Consumer Stories er landets ledende og mest brukte forbrukertrendrapport og publiseres hvert år av Opinion. Rapporten bygger på solid kvalitativ og kvantitativ dokumentasjon fra det norske markedet. I all beskjedenhet kan vi vise til mange års erfaring med å treffe blink med våre trendanalyser.
I år blir det ekstra viktig å få med seg endringene.
Kontakt oss for oppsummering av seminaret, kjøp av rapport eller en prat om temaet.

Faglig ansvarlig:
Ole Petter Nyhaug