fbpx

Trendrapport Consumer Stories 2021-2023

trendrapport med OVER 75 sider innsikt og inspirasjon

DEN NYE ATFERDEN

Trendrapporten gir deg det du trenger for å forstå hva som er i endring. Og selvsagt: Hvilke vaner bringer forbrukerne med seg videre etter korona og hvilke går tilbake til slik det var før? Trendhistoriene beskriver forventningene norske forbrukere  har til deg fremover, uansett bransje og kategori. Hver historie utdypes gjennom fire trendretninger med konkrete og inspirerende eksempler. To av åtte historier er nye av året. Ikke overraskende er de drevet frem av  koronasituasjonen.

Solid dokumentert

Trendrapporten er spekket med kvalitativ og kvantitativ innsikt som ikke finnes noe annet sted. For du er vel lei av trendrapporter uten dokumentasjon og tallfesting av trendenes utbredelse og målgrupper? Her får du helt ferske tall basert på vår store landsrepresentative studie med 1000 respondenter. Målgruppene for alle trendhistoriene vises fordelt på kjønn, aldersgrupper, utdanningsnivå og politiske og verdimessige holdninger. 

RASKT OVERBLIKK

Vi hjelper deg å se ting i sammenheng. Vårt Consumer Stories rammeverk forklarer hvordan trendhistoriene henger sammen, og hvilke underliggende drivere som former dem over tid. Du får enkel oversikt over årets viktigste nyheter i form av 10 Innsikter for 2021 som definerer de viktigste (nye) temaene du bør være oppmerksom på.

HVA BØR DU GJØRE?

Hva betyr endringene for deg og din bransje? Mye er ulikt fra en bransje og kategori til en annen, men ennå mer er likt: For å hjelpe deg på vei introduserer vi seks strategier for merkevare, marketing og kommunikasjon basert på årets trender. Vi kan også bookes til skreddersydde foredrag. I tillegg finner du gode tips og mye inspirasjon i de mange konkrete eksemplene gjennom rapporten.

Innhold i trendrapporten

Klikk på hver av kapitteloverskriftene for å lese mer om hva de inneholder.

Vår rapport bygger på solid dokumentasjon og vårt eget godt etablerte rammeverk for trendanalyse. Her beskriver vi rammeverket, metoden og datagrunnlaget som ligger til grunn for rapporten. Du får også et raskt overblikk over hva som er nytt siden i fjor.

Her får du en rask og inspirerende oversikt over nye trender og omdreininger på tvers av alle trendhistorier i rapporten. Oppsummert i form av 10 nye innsikter for 2021: 

Værekraft • Overwoking • Strømmehjem • Gunstig intelligens • Medimat • Mikromoguler • Sosial shopping • Ekte essens • Ny-esoterisk • Det store frislippet

 

Vi beskriver seks langsiktige og grunnleggende forbrukerbehov du alltid må levere på:

Forenkling • Optimalisering • Bevissthet • Tillit • Stimulans • Empowerment

Vi går i dybden med dokumentasjon og analyse om noen aktuelle temaer for året:

Trendadopsjon • Koronaeffekten • Hjertesaker • Bærekraft • Digitale kundeopplevelser  Polarisering What´s Hot

I den viktigste og mest omfattende delen av rapporten beskriver vi årets åtte trendhistorier. Vi tallfester utbredelsen og målgruppen for hver av dem, og gir en enkel oversikt over hvilke av dem som bør være mest aktuelle for ulike bransjer og temaområder slik at du kan komme raskt i gang.

Årets 8 historier: Smarte Inderlige • Strømmende (ny i år) • Refokuserte • Liminale (ny, koronarelatert) • Moralske • Autonome • Fellesskapende

Her får du noen gode råd om hva det hele betyr for deg. Hva forventer kundene av deg som merkevare eller markedsfører? Og vi avslutter med 6 strategier for marketing, merkevare og kommunikasjon basert på trendene i årets Consumer Stories rapport.

omfattende rapport med solid norsk dokumentasjon

...levert digitalt til en overkommelig pris

Er du opptatt av hva forbrukerne forventer av deg? Folks forventninger er i endring, og alle merkevarer og virksomheter må forstå hva som skjer og hvor kundene er på vei. Det krever solid innsikt og god dokumentasjon basert på norske forhold og norske forbrukere. Spesielt i dette spesielle pandemiåret, da mange nye vaner er etablert og alle spør seg: Hvordan vil det se ut etter korona?

Consumer Stories er Opinions årlige trendrapport som beskriver den norske forbrukers forventninger til merkevarer og virksomheter de kommende årene. I motsetning til andre trendrapporter, er denne solid dokumentert gjennom både kvalitative og kvantitative (landsrepresentative) undersøkelser gjennomført i 2021 blant norske forbrukere.

Her får du svært mye for pengene om du er opptatt av å forstå endringene blant norske forbrukere.

BESTILL
HER

BESTILLING

Fyll ut skjemaet og oppgi din jobb-epostadresse. Vi sender deg faktura i etterkant. Oppgi epost for fakturamottak i eget felt dersom den er en annen enn din personlige epost.

LEVERING

Vi sender degdigital PDF-rapport på mail innen 24 timer fra bestilling (unntatt helg) med personlig nedlastingslink via Dropbox.

RETTIGHETER TIL BRUK

Opinions har alle rettigheter til rapporten og dens innhold og utforming. Innholdet kan ikke deles eller publiseres videre. Vi gjør oppmerksom på at rapporten kun kan brukes i den juridiske enhet som bestiller den, og kan ikke deles med kunder, partnere eller andre selskaper i samme konsern.

PRIS

7.500 eks mva

Vi bruker informasjonskapsler på nettstedet vårt for å bedre brukeropplevelsen