Marianne er fagsjef for digitale metoder og avdelingsleder i Team digital. Hun har jobbet med analyse og innsikt i over ti år og etter hvert bygget seg opp en av landets mest omfattende erfaringer med innsiktspaneler (online communities). I tillegg mestrer hun kvalitative og kvantitative problemstillinger og har jobbet spesielt mye med prosjekter innen mat og drikke, skole- og undervisningssektor og kunst- og kulturfeltet. Hun har stått på flere ulike scener og delt innsikt om unges forhold (og manglende forhold) til kunst og kultur.Ved siden av å være engasjert i nye digitale metoder innen innsikt, er Marianne brennende opptatt av kommunikasjon og formidling. Hun jobber blant annet med å utvikle Opinions malverk i PowerPoint slik at det skal være enkelt for alle å raskt formidle innsikt i lekre og forståelige slides – pent antrukket i Opinions fonter, former og farger. Marianne er utdannet innen reklame og kommunikasjon ved Norges Kreative Høyskole, og prosjektledelse ved Emergence School of Leadership.