Ole Petter er ansvarlig for trendanalyse og innovasjon og er en nysgjerrig fyr som brenner for trendanalysefaget med alt som er nytt og moderne. Han jobber spesielt med kunder innen detaljhandel, mat og drikke, merkevarer, (nye) medier, telecom og unges utdanning og karriere. Ole Petter har startet og utviklet flere selskaper innen markedsanalyse, og er en av få nordmenn som har fått innpass som rådgiver på globalt nivå for merkevarer som Coca-Cola, Unilever, Audi, Heineken, Telefonica og IKEA. Han er en etterspurt foredragsholder innen forbrukeratferd og samfunnstrender, og ble kåret til beste foredragsholder av deltagerne på NHO´s Årskonferanse 2016. Han er tildelt Mediaforums Hederspris (2022), Norges Markedsanalyseforenings pris som Årets Markedsanalytiker, utpekt blant «Europe´s Top Youth Marketing Minds« og flere ganger nominert som Årets Foredragsholder i marketingbransjen av Annonsørforeningen. Han har tidligere vært redaktør for bransjebladet Analysen gjennom flere år. Les mer i Ole Gaute Aas Askheims portrettintervju av Ole Petter.