kvantitative metoder
Vi tilbyr alle former for kvantitativ analyse.
Fagansvarligkvantitativ analyse
Datainnsamling
Vi tilbyr alle former for kvantitativ datainnsamling: Telefon (CATI), web (CAWI) og personlig/ in-hall (CAPI). Vi leverer tabeller og/ eller SPSS.
Multivariate analyser
Vi utfører de fleste avanserte analyser, som driveranalyser, conjoint, korrespondanseanalyser, Maxdiff, clusteranalyser og segmentering.
Rapportering
Vi tilpasser våre rapporter til dine behov, og kan gjerne diskutere mer «kreative» og visuelle formater for rapportering i tillegg til tradisjonelle rapporter.
Dashboards
Vi tilbyr skreddersydde dashboards for rapportering og selvbetjente analyser og data-uttrekk. Vi kan også sette opp faste KPI-rapporter tilpasset dine behov.
kvalitative metoder
Vi er størst i Norge på kvalitativ analyse.
Fagansvarligkvalitativ analyse
Fokusgrupper
Kommer tettrere på motivasjoner og holdninger med et utvalg respondenter som ledes gjennom en strukturert diskusjon av en moderator.
Dybdeintervjuer
Dypere innsikt gjennom strukturerte og semi-strukturerte intervjuer med én eller flere respondenter (dyader, triader).
etnografi
Tettere på forbruker og brukssituasjoner gjennom deltagende observasjon ute i «det virkelige liv» og på nett via digital etnografi.
workshops
Vi fasiliterer flere typer effektive og praktiske workshopformater designet for bedre innsikt, innovasjon og implementering.
trendanalyse
Vi er fremst i Norge på forbrukertrendanalyse.
Fagansvarlig trendanalyse
Trendveikart
Vi lager skreddersydde og veldokumenterte rapporter som peker ut de viktigste trendene og mulighetene innenfor din kategori, bransje og marked.
trendstudier
Vi står bak de ledende trendrapportene innen bl.a. norske forbrukertrender og ungdomstrender. Vi utarbeider også bransje- og målgruppeanalyser.
FOREDRAG
Vi har drivende dyktige eksperter som holder skreddersydde og innsiktsbaserte foredrag beregnet på å stimulere til innovasjon, løfte blikket og prioritere strategiske satsningsområder.
WORKSHOPS
Vi gjennomfører trendworkshops som er designet for å hjelpe deg å konkretisere hva trendene betyr for din virksomhet, produkter, målgrupper eller strategi. Tilpasset til deg, fra 5 til 50 deltagere.
digitale metoder
Vi er Skandinavias ledende på innsiktscommunities (MROC).
Fagansvarlig
Digitale metoder
tettere på kundene
Ditt eget community (panel) av 50 til 500 utvalgte kunder for fleksibel, rask og tett-på dialog over tid. vi sørger for aktivitet og rapportering. Kan brukes kontinuerlig eller i forindelse med utviklingsløp.
kval, kvant, mobil
Plattformen gir mulighet til både kvalitative og kvantitative metoder med raske svar. Alt er selvsagt tilgjengelig på alle plattformer, og er skreddersydd for mobil.
Community manager
Vi sørger for å holde deltagerne aktive og motiverte gjennom en dedikert community manager som sørger for praktisk drift, utskiftning av deltagere m.m.
kjappe svar
Vi har utviklet et sett standardiserte undersøkelser og metoder som gjør det raskt, rimelig og enkelt å gjøre enkle undersøkelser med deltagerne i communitiet.
Atferdsanalyse
Ny teknologi og metoder for å avdekke reell atferd.
Vi tester gjerne nye metoder sammen med våre kunder.
KONTAKTPERSON
atferdsanalyse
Implisitt respons
Fanger emosjonell, ubevisst og umiddelbar respons på f.eks. reklame, smak eller medieinnhold basert på algoritmer for ansiktsanalyse og andre teknikker.
Eyetracking
Visualiserer og analysere hvor folk faktisk fester blikket gjennom å følge øyets bevegelser. Brukes blant annet til vareplassering i butikk, reklametester, pakningsdesign, usabilitytester og optimalisering av nettsider.
Nevroanalyse
Analyse av hjernebølger (EEG) og oppmerksomhet (fokus) gir ny kunnskap om hvordan fange folks oppmerksomhet med kommunikasjon og medieinnhold.
Passiv datainnsamling
Fanger digital atferd gjennom cookies og tracking, men også fysiske bevegelser gjennom beacons, sensorer og mobil gps.