fbpx

Opinion og Natt&Dag lanserer innsiktsrapporten «Nye norske medietilstander». Denne rapporten er den første i en serie med innsiktsrapporter som går i dybden på hva som skjer i verden til 20 åringer (20-35 år), i dag og i fremtiden.

Denne innsiktsrapporten forteller hvordan folk i 20-årene får nyhetsbehovet dekket, når de knapt ser TV, har lav betalingsvillighet for nyheter og få mediehus greier å være relevante nok i sosiale medier.

Vi ser på hvordan nyheter konsumeres på tvers av plattformer, holdninger til fake news, cancelkultur, konspirasjonsteorier og annonsørinnhold. Dette betyr noe for alle som er avhengige av medier og kanaler som bærere av budskapet til målgruppen 20-30 år.

Innhold i rapporten

Rapporten er basert på dyptgående og fersk innsikt

Chattet med 12 unge voksne i alderen 20 – 30 år

En landsrepresentativt undersøkelse med over 410 personer i alderen 20-30 år

Innsikt om unge voksne fra Opinions UNG2021 (henter ut data for relevant målgruppe)

Sekundærdata fra SSB og Ungdata

Desk research

30 000,-

Rapporten ble lansert i mai 2021. En presentasjon av innsikten i rapporten er inkludert i prisen.

Team

Tove Botnen

Tove Botnen

Seniorrådgiver
Anne-Sofie Aamot

Anne-Sofie Åmodt

Seniorrådgiver
Kristine Kjeldsen

Kristine Kjeldsen

Seniorrådgiver

Christian Fure

Daglig Leder i Natt&Dag
Vi bruker informasjonskapsler på nettstedet vårt for å bedre brukeropplevelsen