Fullservice analysebyrå
Vi er med deg hele veien om du ønsker. Eller kun deler av den. Vi leverer et bredt tilbud av metoder, produkter og tjenester innen markeds-, samfunns- og trendanalyse.
Strategi & Fremtid
Når du trenger å:
Identifisere trender, dokumentere nye muligheter, utvikle veikart, beskrive og segmentere kunder og marked.
Innovasjon & utvikling
Når du trenger å:
Kvalifisere idéer, teste konsepter, optimalisere produkter, estimere markedspotensiale.
Marketing & Komm.
Når du trenger å:
Øke salget, styrke merkevaren, kommunisere effektivt, identifisere målgrupper, engasjere kunder.
Relasjon & Kundenærhet
Når du trenger å:
Bygge tillit og lojalitet, forstå kundereisen, styrke relasjoner, øke tilfredshet, forbedre brukeropplevelser.
Involvering & Samfunn
Når du trenger å:
Avdekke holdninger, måle meninger, engasjere brukere, involvere medlemmer, fremme demokrati.
Produkter og tjenester
Vår styrke er skreddersøm og lokal tilpasning til dine behov. Men vi lager gjerne også løsninger med utgangspunkt i våre velprøvde og effektive produkter og tjenester.
POP
Enkle, rimelige, raske og standardiserte undersøkelser for de vanligste formål.
COMMUNITY
Always-on nettbasert panel av dine kunder for raske og fleksible innsiktsaktiviteter.
Smakstest
Velprøvde metoder for å optimalisere smak og velge de beste varianter.
Reklametest
Sjekk hvordan kampanjen presterer og oppfattes før du går på. Digitalt eller analogt.
Brandjobs
Posisjonering og analyse av merkevarer og målgrupper, kvalitativt og kvantitativt.
System 1 lab
Avdekke faktisk atferd og implisitt emosjonell respons gjennom ny teknologi.
Klarspråk
Evaluering og forbedring av tydelighet i skriftlig kommunikasjon med brukere i offentlig sektor.
AREA
Avdekke målgrupper og hvordan de agerer i et marked eller kategori, for å identifisere nye muligheter.
Måler attraktiviteten eller omdømmet til en by eller en geografisk region.
Trykk her for å lese mer om attraktivitetsanalyse
Metoder
Metode kommer aldri først, men defineres ut fra problemstillingen. Vi har derfor kompetanse på alle klassiske, og de fleste nye metoder innen markeds- og samfunnsanalyse.
Kvantitative metoder
Kvalitetssikrede fakta og dokumentasjon i form av spørreundersøkelser, meningsmålinger og multivariate analysemetoder.
Kvalitative metoder
Innsikt, utforskning og forståelse gjennom fokusgrupper, dybdeintervjuer, observasjoner og etnografi, både fysisk og online.
TRendanalyse
Identifisere og dokumentere muligheter og trender gjennom våre velprøvde metoder for å dekode fremtiden basert på «hindsight, insight og foresight».
innsikts-communities
Interaktive forbrukerpanel på nett og mobil for løpende, tett dialog med dine egne kunder og målgrupper. Fleksible metodevalg og raske leveranser.
Atferds-analyse
Tettere på faktisk atferd og emosjonelle drivkrefter gjennom passivdata, bevegelsesdata, nevroteknologi, eyetracking og implicit response.
Bransjekompetanse
Vi har erfaring fra de aller fleste bransjer, både i næringslivet og det offentlige. Vi er opptatt av å forstå mest mulig av din virkelighet og det som skjer rundt deg.
Mat og drikke
Kjeder, leverandører og merkevarer innen mat, drikke, dagligvare, KBS og servering.
Politikk og samfunn
Offentlige virksomheter, organisasjonsliv, medier og politiske aktører.
Merkevare
Merkevarebygging og -forvaltning for annonsører, byråer og medier.
Finansielle tjenester
Bank, forsikring, offentlige myndigheter og teknologiselskaper.
Medier og komm.
Innholdsprodusenter, distributører, annonsører og byråer i nye og tradisjonelle medier.
Retail og e-handel
Kjeder, nettbutikker, teknologiselskaper og merkevarer i fysisk, digital og omnichannel.
Tech og telecom
Telecom, tech/IT og digitalisering av offentlige og private virksomheter.
Transport og reiseliv
Transportselskaper, bilbransje, reiseliv, hotellkjeder og myndigheter.
Arbeid og utdanning
Arbeidslivsorganisasjoner, myndigheter, skoler, bedrifter med rekrutteringsbehov.
Prosjekter
Våre spesialprosjekter skal være de fremste i landet på sine områder. Her tilbyr vi deg trender, dyp innsikt og spesialkompetanse på noen utvalgte områder.
Norges mest brukte og best dokumenterte rapport om forbrukertrender. Gir deg innsikt om hvilke trendhistorier som former nordmenns atferd, preferanser og holdninger de neste tre år.
Norges fremste og mest oppdaterte målgrupperapport om unge og unge voksne 15-29. Holdninger, atferd, forbruk, preferanser og trender.
Spisetrender
Medlemsbasert studie av nordmenns mat- og drikkevaner. Alltid oppdatert innsikt om nye trender, endrede preferanser og etablerte vaner.
Consumer Confidence Index
Månedlig måling av nordmenns syn på egen og landets økonomi, og forventninger til eget forbruk. Svært treffsikker i å forutse kommende økonomisk utvikling.