Ole Petter har i mange år vært blant landets mest kjente og etterspurte foredragsholdere innen forbruker- og samfunnstrender, marketing og digitalisering. Formidlingsstilen er uformell, humoristisk og alltid med vekt på konkrete eksempler tilpasset publikum. Alltid oppdatert, alltid noe nytt og alltid med faglig solid dokumentasjon i bunn. Han får alltid topp evalueringer for sine opptredener.
Ole Petter er et kjent fjes i markedsanalyse-, medie- og marketingkretser. Først og fremst som innovatør og fagperson innen forbrukerinnsikt, markedsanalyse og trender. Han har ofte vært først ute med nye konsepter som senere har blitt adoptert av andre, også internasjonalt. Ole Petter har hatt foredragsoppdrag i over 15 land gjennom 20 år som gründer og fagmann innen bransjen, med spesiell interesse for innovasjon og fremtid. Han er en av svært få nordmenn som har fått innpass som rådgiver og analytiker på globalt nivå hos kjente merkevarer som Coca-Cola, Audi, IKEA, Heineken, Unilever, Vodafone, Telefonica og Phillips i tillegg til en lang rekke norske og europeiske aktører.
I 2016 ble Ole Petter kåret til beste foredragsholder av deltagerne på en av de mest prestisjefylte foredragsscenene av dem alle: NHO´s Årskonferanse. Han har mottat pris som Årets Markedsanalytiker av Strategi- og Analyseforeningen for sitt bidrag til innovasjon i bransjen. I 2022 ble han tildelt Mediaforums Hederspris i 2022 for sitt faglige bidrag til innovasjon og utvikling i media- og marketingbransjen. Han har flere nominasjoner som årets foredragsholder hos Annonsørforeningen.
Konkret, oppdatert og bransjetilpasset foredrag om trendene som former norske forbrukere, og markedsmulighetene de skaper for din bransje.
Hva preger de neste generasjonene i arbeidsløivet? Hvilke forventninger har de til ledelse, og hva kreves for å rekruttere og holde på dem?
Hvordan påvirker inflasjon, global usikkerhet og endrede verdier nordmenns holdninger og handlevaner?
Hvor er retail, netthandel og kundereisen på vei?