
UNG 2019 er et must for deg som ønsker å ha pulsen på hva den yngre del av befolkningen tenker, tror, gjør, mener, forbruker og drømmer!
Rapporten gir et utfyllende bilde av:
- Hva slags holdninger, verdier og identitet som særpreger unge i Norge
- Politisk orientering og hvilke saker som engasjerer mest og minst
- Segmentering av unge i Norge: fem forskjellige ungdomssegment
- Hva de bruker tid og penger på:
- Fritidsinteresser
- Medievaner
- Handlevaner
- Hvordan de forholder seg til mat, drikke og livsstil
- Hvilke forhold de har til over 200 merkevarer og kategorier
Vi avdekker hva som påvirker vanene og holdningene deres, og forteller deg hvordan du kan nå dem i hverdagen. Det hele trekkes sammen ved å beskrive de viktigste egenskapene som preger unge i dag – og kanskje enda viktigere, i morgen.
Rapporten er basert på innsikten fra:
- 45 dybdeintervjuer gjennomført av Opinion
- En landsrepresentativt undersøkelsen med over 1000 personer i alderen 15-29 år
- Sekundærdata fra SSB
Vi tilbyr også målgruppeanalyser som gjør det mulig for deg å se hvordan din spesifikke målgruppe blant de unge oppfattes. Spør oss gjerne om råd og gode forslag dersom du trenger hjelp til å velge.