

Et dypdykk i de unges univers
UNG2021 er et must for deg som ønsker å ha pulsen på hva den yngre del av befolkningen tenker, tror, gjør, forbruker, mener – og drømmer om!
UNG2021 inneholder innsikt om alt som er verdt å vite om de unge. Også for de unge har koronapandemien snudd opp ned på tilværelsen – vi hjelper dere å forstå hvordan de er blitt påvirket, og hvilke konsekvenser det har hatt for måten de lever livene sine på.
Sentrale spørsmål i undersøkelsen er: Hva er de opptatt av? Hva er de store ungdomstrendene nå? Hvordan forstå deres digitale liv og nå dem med riktig innhold på riktig plattform til riktig tid?
Rapporten inneholder
- Årets viktigste trender som berører ungdom
- Hva slags holdninger, verdier og identitet særpreger unge i Norge
- Psykisk helse og tanker om overdiagnostisering
- Politisk orientering og hvilke saker som engasjerer mest og minst
Sosiale medier
- Hvordan bruker de ulike sosiale mediene og hvilke regler gjelder i dag
- Hvor ofte de er på sosiale medier
- Hvordan nå de unge på ulike plattformer
- Og selvsagt: Hva er de siste SOME-fenomenene, som vi vil høre om i høst!
Karriere og utdanning
- Fremtidstanker, karrieredrømmer og aspirasjoner
- Holdning til utdanningsinstitusjoner. Vi har undersøkt 24 utdanningsinstitusjoner
I tillegg får du
- Segmentering av unge i Norge
- Hvordan de forholder seg til mat, drikke og livsstil
- Shoppeadferd og preferanser
- Hvilke merkevarer vinner ungdommen? Vi har undersøkt over 100 merkevarer
Rapporten er basert på dyptgående og fersk innsikt
Dybdeintervjuer med 100 unge
En landsrepresentativt undersøkelsen med over 1000 personer i alderen 15-25 år
Innsikt om unge fra Opinions Koronamonitor, hvor det er gjennomført totalt over 57.000 intervjuer blant nordmenn gjennom hele koronaepidemien
Sekundærdata fra SSB og Ungdata
Trendanalyse- og overvåkning
35 000,-
Rapporten ble lansert 8. oktober 2020