fbpx
Fikk du ikke med deg lanseringen av UNG2022?

Et dypdykk i de unges univers

UNG2022 er en årlig studie av utviklingstrekk hos norsk ungdom i alderen 15 til 25 år. Vi hjelper deg å forstå unge nå som livet og verden igjen står klar for å bli erobret.

Hvordan har drømmene og målene til de unge endret seg etter lang tid med pandemi? Hvilke digitale trender og fenomener har vokst frem i denne tiden hvor mye har skjedd på nett?

Hva interesserer og engasjerer de unge nå? Og sist men ikke minst, hva betyr det for måten du bør kommunisere med dem på?

UNG2022 gir deg svaret på dette – og mye mer!

Ung2022-rapporten inneholder

Trender

  • Årets viktigste trender og bevegelser i de unges univers
  • Pandemiens påvirkning på de unge
  • Hvilke strømninger preger dagens unge

Verdier og engasjement

  • Saker som engasjerer og bekymrer de unge, og hvordan pandemien har påvirket de unges engasjement.
  • Interesser og aktiviteter. Hva er nytt hva er ut?

Sosiale medier

  • Hvordan og hvor ofte bruker de ulike sosiale medier
  • Hvordan nå dem på ulike sosiale medier
  • Hvilke roller spiller influensere i unges liv?

Utdanning, jobb og fremtidsutsikter

  • Hvordan har koronapandemien påvirket deres tanker og ønsker for fremtiden?
  • Jobbprefereanser: hva ser de etter i en jobb?
  • Holdninger til utdanningsinstitusjoner. Vi har undersøkt 25 utdanningsinstitusjoner

I tillegg får du

  • Mat- og drikke preferanser. Hva er viktig i 2022? Hvor blir de inspirert, og hvilke mattrender er store blant unge akkurat nå?
  • Handlevaner og preferanser: Hvordan skaper man den ultimate handleopplevelsen for unge, og hvem skaper den i dag?

Alle unge er ikke like, så UNG2022 gir dere en dyptgående forståelse av hvordan jentene skiller seg fra gutta, hvordan bygdeungdommen skiller seg fra by-ungdommen, hvordan 15-åringene skiller seg fra 25-åringene – og andre spennende skiller.

Rapporten er basert på dyptgående og fersk innsikt

70 samtaler med unge

En landsrepresentativt undersøkelse med over 1000 personer i alderen 15-25 år

Innsikt om unge fra Opinions Koronamonitor, hvor det er gjennomført totalt over 130.000 intervjuer blant nordmenn gjennom hele koronapandemien

Sekundærdata fra SSB, Ungdata og Forbruker og Bærekraft

Trendanalyse- og overvåkning

40 000,- eks. mva.

Team UNG

Tove Botnen

Seniorrådgiver
Anne-Sofie Aamot

Anne-Sofie Åmodt

Seniorrådgiver

Vilde Vågsland

Analytiker

Anniken Klyve

Community Managaer

Noen utvalgte kunder som har kjøpt rapporten

Vi bruker informasjonskapsler på nettstedet vårt for å bedre brukeropplevelsen