Retail og netthandel

Bohus testet reklamekampanje med UTROLIG-modellen

Opinion hjalp Bohus å teste ulike retninger av en reklamekampanje ved bruke av UTROLIG-modellen.
UTROLIG-modellen ga et godt beslutningsgrunnlag for å avgjøre hvilken kreativ retning vi skulle gå for. Vi føler oss svært trygge på at resultatene fra undersøkelsen er gyldige, slik at vi fikk mest mulig ut av markedsinvesteringen.
- Janicke Ruud Nielsen, marked- og mategoridirektør i Bohus
Ta gjerne kontakt med oss hvis du vil diskutere om dette eller lignende kundecase kan være til inspirasjon for løsninger på dine egne innsiktsbehov. Vår kontakperson er
Henrik Ferdinand Hanssen
Utfordringen

Valg av kreativ retning

Høsten 2022 skulle Norges største møbel- og interiørkjede, Bohus, i samarbeid med Schjærven og RED dentsu X, lansere en ny reklamekampanje. De stod mellom tre ulike kreative retninger. For å avgjøre hvilken retning de skulle gå, benyttet de Opinions velutprøvde metode for reklamemåling; UTROLIG-modellen.

løsningen

Kvantitativ undersøkelse kartlegger effekt

UTROLIG-modellen identifiserer de ulike elementene i reklame som skaper effekt. Dette er budskapets påvirkningskraft, utformingens påvirkningskraft og oppmerksomhet. Dette ble gjort gjennom en kvantitativ undersøkelse mot målgruppen til Bohus.

resultatet

Tydelig hvilke reklame som gav mest effekt

Bohus fikk et klart svar på hvilken kreativ retning de burde gå videre med.

Vil du vite mer om dette caset eller diskutere dine egne utfordringer? Ta kontakt med:
Henrik Ferdinand Hanssen
Rådgiver
henrik.hanssen@opinion.no