Nyhet
23.2.2018
23.2.2018

Forbrukertilliten faller markant

Dette er en kommentar skrevet av
Dette er en analyse skrevet av

Fra januar til februar faller forbrukertillitsindeksen (CCI) med 4,1 poeng og er nå på 9,1 poeng. Det er svekket tillit til landets økonomi og arbeidsmarkedet som trekker ned. I januar var endringen stikk motsatt, med styrket tro på både landets økonomi og arbeidsmarkedet. - Vi kan ikke si noe om en fallende tendens. Det er snarere slik at vi det siste halvåret har sett en sterkere tro på landets økonomi og arbeidsmarkedet, sierHenrik Høidahl, seniorrådgiver i Opinion. Målingen er gjennomført i perioden 6. – 12. februar. Neste måling kommer 23. mars. Forbrukertillitsindeksen (CCI) er et gjennomsnitt av forbrukernes forventninger til egen og landets økonomi, arbeidsledigheten og deres muligheter til å spare de kommende 12 månedene. Les mer: Forbrukertillitsindeksen 23. februar 2018 Tidligere målinger:

Kontaktperson: