fbpx

Forbruker og bærekraft

Ny og oppdatert utgave av Forbruker og bærekraft er lansert! Årets mål er å lage en praktisk guide til hvordan bedrifter, organisasjoner og myndigheter kan hjelpe folk til å velge mer bærekraftig, samt utvikle bærekraftige produkter og tjenester nordmenn vil ha.

I fjor tok vi for oss gapet mellom forbrukernes holdninger og handlinger, og viste hvilke barrierer som gjør det vanskelig for folk flest å ta mer bærekraftige valg. Du kan lese mer om fjorårets rapport her. I år bygger vi videre på kunnskapen, samt dykker dypere ned i temaet sirkulærøkonomi.

Sentrale spørsmål i undersøkelsen er: Hvordan har ambisjoner og bekymringer endret seg siden i fjor? Hva kan bærekraftsarbeidet lære av nordmenns adferd og holdninger under koronapandemien? Hvordan kan vi flytte forbruk fra lineært til sirkulært? Hvordan påvirker nordmenns holdninger til bærekraft høstens stortingsvalg? Hvilke forventninger har nordmenn til næringslivet?

Har du noen hypoteser eller spørsmål du vil diskutere med oss? Ta kontakt med sunneva@opinon.no.

Frivillige organisasjoner får en rabatt på 5 000,- 

Team Bærekraft

Sunneva Kilsti

Sunneva Kilsti

Seniorrådgiver og Partner

Noen utvalgte kunder som har kjøpt rapporten

Vi bruker informasjonskapsler på nettstedet vårt for å bedre brukeropplevelsen