Digital kontakt
Vi har undersøkt i hvilken grad det er digital kontakt mellom publikum og helsepersonell. Med slik kontakt mener vi for eksempel timebestilling, fornying av resept eller videokonsultasjon. Vi har også undersøkt i hvilken utstrekning publikum i Norden benytter seg av apper med helserelaterte funksjoner
Tillit
Videre viser rapporten hvilken tillit publikum har til digitalisering av helsesektoren og hvilken kunnskap vi har om faktiske forhold. Hvilke positive effekter av digitaliseringen ser vi for oss? Blir diagnoser stilt raskere? Får helsepersonell mer tid til pasientkontakt?
Bekymringer
Nytt av året er en grundig analyse av uro og bekymringer knyttet til digitalisering. Dette kan være forhold som datainnbrudd og sensitive data på avveie, komplisert fagterminologi.
Apotek og fastlege
Vi har også inkludert spørsmål knyttet til apotekenes rolle i fremtiden. Hvor går for eksempel grensen mellom fastlege og apotek, og hvor mange av fastlegens målinger vil vi akseptere at apotekene gjennomfører?