fbpx

Tove Botnen

MARKEDSDIREKTØR

Tove Botnen er Opinions egen ungdomsekspert, og jobber til daglig med å forstå hva den yngre delen av befolkningen tenker, gjør, mener – og drømmer om! Hun er hovedansvarlig for Opinions årlige målgruppestudie om unge, UNG , som er Norges mest omfattende målgruppestudie blant unge i alderen 15 – 25 år. Tove brenner for å forstå hva som beveger seg i ungdomskulturen i dag, og hvilke trender vi kan forvente oss i fremtid. Tove holder en rekke foredrag om de unge, og ble i 2018 kåret til ‘Årets talent’ av Norges Markedsanalyse Forening (NMF).

Tove har også jobbet mye med problemstillinger knyttet til helse, samfunn og integrering. Hun behersker både kvalitativ og kvantitativ metode, samt har hun bred erfaring med strategisk rådgiving og bistår ofte organisasjoner, myndigheter og virksomheter med å bruke innsikt til å ta gode strategiske beslutninger.

Tove har en mastergrad med fordypning innen samfunnsøkonomi fra Norges Handelshøyskole (NHH) med utveksling på University of California, Berkeley. Hun jobbet tidligere som seniorkonsulent i Capgemini, hvor hun har jobbet med en rekke strategiske prosjekter som blant annet omhandlet kundesegmentering, merkevarestrategi, forretningsstrategi og CRM.

Vi bruker informasjonskapsler på nettstedet vårt for å bedre brukeropplevelsen