Tillitsindeks og Kjøpsindeks for Norge og Norden.
ForbrukerMeteret inneholder en gjennomgang forbrukertillitsindeksen (CCI) og kjøpsindeksen og indikatorene som utgjør de to hovedindeksene. I tillegg sammenlignes CCI for Norge med CCI til de nordiske landene og noen større land i eurosonen. I den samlede forbrukertillitsindeksen inngår forbrukernes vurdering av husholdningens økonomi nå og om 12 måneder, forventninger til landets økonomi om 12 måneder og husholdningens kjøp av større forbruksgoder de neste 12 månedene. I den samlede kjøpsindeksen inngår planer om kjøp av større forbruksgoder, bil, bolig eller fritidsbolig, samt oppussing av bolig eller fritidsbolig kommende 12 måneder.
Månedlig oppdaterte, landrepresentative tall med 15 års historikk.
Spørsmålene som inngår i ForbrukerMeteret kjøres månedlig på en web-omnibus. Resultatene er basert på landsrepresentative utvalg med 1000 respondenter som er vektet på kjønn, alder og bosted/geografi. Metoden for datainnsamling har vært den samme siden 2007, som gir en tidsserie på over 15 år med sammenlignbare data. ForbrukerMeteret med tilhørende datasett sendes ut siste fredag i hver måned kl. 10 i henhold til en fast leveringsplan. Unntaket er i juli, da det måles, men resultater legges inn i augustrapporten. I desember leveres resultater som regel fredag midt i måneden.